INZERCE

Stanice Kladno-město projde kompletní rekonstrukcí. Foto: Ministerstvo dopravy

Stavba nákladná a mimořádně náročná. Modernizace trati z Kladna do Ostrovce začíná

Modernizace více než 5 kilometrového železničního úseku je součástí významného projektu Správy železnic, a to přestavby a elektrizace trati z Prahy do Kladna. Dokončení všech etap náročného projektu se očekává v roce 2029. Cestující pak z Masarykova nádraží v Praze dojedou až do Kladna za půl hodiny.

Podle ministra dopravy Martina Kupky se jedná o stavbu mimořádně náročnou, ale také nákladnou. „Finanční prostředky pro realizaci této stavby jsme hledali od počátku letošního roku a moc mě těší, že se nám je podařilo zajistit,“ říká ministr Kupka.

Foto: Ministerstvo dopravy

Modernizovat se bude zhruba 5,3 kilometru železniční trati až do Ostrovce., a to včetně zdejší výpravní budovy. V rámci úprav kolejiště vzniknou dvě ostrovní a jedno mimoúrovňové vnější nástupiště. Kompletní rekonstrukcí pak projde stanice Kladno.

Mimoúrovňový přístup na nástupiště bude podchodem, jeho bezbariérovost zajistí kombinace schodišť, výtahů a eskalátorů. Dojíždějící získají i parkoviště P+R pro 270 automobilů.

Kladno jako významný přestupní uzel

Nástupiště na zastávce Kladno město se přímo propojí s chodníky silničního nadjezdu. Cestující se tak dostanou rovnou na zastávky kladenské MHD, a to pomocí schodišť, výtahů a eskalátorů.

Železniční trať v kladenské zástavbě úrovňově kříží několik různě frekventovaných silnic. Ulice Petra Bezruče patří v největším středočeském městě k nejfrekventovanějším, proto bude zdejší železniční přejezd nahrazen silničním podjezdem.

Lepší prostupnost pro chodce a cyklisty

Správa železnic do projektové dokumentace pro územní řízení zapracovala dva nové prostupy trati. První se nachází v místě sportovních areálů a umožní plnohodnotné propojení areálu Sletiště, plaveckých bazénů a zimních stadionů.

Druhý leží mezi zastávkou Kladno město a železniční stanicí Kladno-Ostrovec. Ten pomůže zrychlit přístup do lokality Bressonu a dál do místního rekreačního lesa. Celý projekt je koordinován s plánovanou cyklostezkou Kladno – Praha-Bubny.

Z Prahy do Kladna za 30 minut

Pro Kladno, které je největším městem Středočeského kraje, se jedná o zásadní projekt. Nejen z něj, ale i okolních obcí dojíždí denně do Prahy více než 16 000 osob. Podle propočtů ubude v ulicích Prahy 6 každý den 2,5 tisíce aut, které dnes slouží k dopravě z Kladna do Prahy a zpět.

Vizualizace trati Praha-Kladno. Foto: Správa železnic

„Stavba zcela změní podobu železnice na území Kladna. Její součástí je i rekonstrukce výpravní budovy ve stanici Kladno, která dostane důstojnější podobu. Příprava projektu intenzivně pokračuje také pro další úseky mezi Kladnem a Prahou, aby se v roce 2029 jezdilo mezi oběma městy rychleji a zároveň pohodlněji,“ řekl již dříve generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

 Jana Bartošová