INZERCE

Pražské Masarykovo nádraží po plánované modernizaci. Foto: Správa železnic

Správa železnic získala stavební povolení. Může se pustit do obnovy Masarykova nádraží

Modernizace stanice Praha Masarykovo nádraží může začít. Správa železnic získala pravomocné stavební povolení. Na jaře vypíše výběrové řízení na zhotovitele, v průběhu letošního roku by pak měly začít i samotné stavební práce. Hotovo bude v roce 2026. Masarykovo nádraží leží přímo v centru Prahy a je třetí nejfrekventovanější stanicí na české železnici.

Jak informovala Správa železnic v tiskové zprávě, součástí projektu je rozšíření stávajícího počtu kolejí ze sedmi na devět, rekonstrukce všech nástupišť a vybudování nové platformy nad kolejištěm, která umožní přístupy na jednotlivá nástupiště a také nabídne přímý přestup na linku metra B.

Cílem rozsáhlých úprav, které Správa železnic chystá, je přinést cestujícím komfort odpovídající dnešní době. Dojde zejména k rozšíření počtu nástupišť a kolejí a urbanistickému začlenění prostoru nádraží do jeho okolí. Nové nástupiště využijí v budoucnu zejména přímé vlaky na Letiště Václava Havla.

Odstranění bariéry v území pak zajistí nová platforma nad kolejištěm. Ta bude tvořit nejen komunikační propojení Florence s Hybernskou ulicí a Masarykova s hlavním nádražím, ale nabídne i nový vestibul pro čekající cestující. Z něj povedou eskalátory, schodiště a výtahy rovnou na jednotlivá nástupiště. Část platformy se osadí zelení a vznikne tak klidová oáza přímo v centru metropole.

Ve stanici bude celkem šest bezbariérových nástupišť. Rekonstrukcí projde kolejiště, veškeré technologie, trakční vedení a napájení. Stavba bude probíhat za provozu, nutná budou pouze dílčí omezení provozu odpovídající jednotlivým etapám realizace projektu.

Přestavba Masarykova nádraží je součástí modernizace železnice z centra Prahy do Kladna. Ta je rozdělena na několik etap. V loňském roce začaly práce hned na dvou úsecích, konkrétně na úseku z Kladna do Kladna-Ostrovce a na trati mezi stanicí Praha-Bubny a budoucí novou zastávkou Praha-Výstaviště.

Tomáš Rovný