INZERCE

Modernizovaná železniční trať. Foto: Pixabay

Správa železnic hledá projektanta stavby ETCS České Velenice – České Budějovice – Horní Dvořiště

Zvýšení úrovně bezpečnosti železničního provozu, optimalizace podmínek pro jeho řízení, posilování a rozvíjení moderních způsobů řízení a začlenění do systému evropských železnic s dopravní infrastrukturou splňující evropskou směrnici pro dosažení interoperability na tratích evropského železničního systému. To jsou hlavní cíle vybudování zabezpečovacího systému ETCS na úseku v Jihočeském kraji. Správa železnic nyní vypsala tendr na vytvoření projektové dokumentace.

Předpokládaná hodnota zakázky na zpracování projektové dokumentace je 5,1 milionu korun. Nabídky mohou zájemci podávat do 21. dubna. Součástí stavby je mimo jiné i prověření kapacity rádiového systému GSM-R v daných úsecích a případný návrh na rozšíření kapacity pokrytí rádiovým signálem.

ETCS až k rakouské hranici

Projekt se zaměří na zavedení zabezpečovače ETCS úrovně 2 na jihočeských tratích. Konkrétně půjde o úsek z Českých Velenice – České Budějovice a Horní Dvořiště – České Budějovice, a to včetně automatických vstupů do ETCS při jízdě v úsecích Gmünd – České Velenice, Nová Ves nad Lužnicí – České Velenice, Rožmberk nad Vltavou – Rybník, Summerau – Horní Dvořiště.

Olbramovický tunel. Foto: Správa železnic

Dále půjde o návrh vybudování takzvaného handoveru v úsecích Nová Ves u Českých Budějovic – České Budějovice, Včelná – České Budějovice.

Ve všech úsecích stavby požaduje Správa železnic přednostně využít optických kabelů, které jsou v jejím majetku. Jedná se o optické kabely stávající nebo realizované v souběžných stavbách správy.

V úsecích, kde nebude možné využít žádnou z uvedených možností, navrhne vybraný projektant novou optickou trasu.

Začlenění do mezinárodní sítě

Stavba bude muset splňovat požadavky evropského nařízení, protože celý úsek je součástí globální sítě pro nákladní dopravu.

Maximální trasová rychlost na všech úsecích je sto kilometrů za hodinu, zároveň jde o trať se střídavou trakční soustavou 25 kV/50 Hz.

Kromě optimálních stavebních postupů vymezí projektant také nutné výluky jak pro samotné zabezpečovací zařízení v rámci jednotlivých stavebních postupů, tak také nutné výluky železničního provozu.

Samotnou realizaci zabezpečovače ETCS na tomto úseku plánuje Správa železnic dokončit do prosince 2023.

Lucie Přinesdomová