Správa železnic vyhlásila veřejnou zakázku na projektanta pro rychlé železniční spojení, které navazuje na vysokorychlostní trať Moravská brána, a to od Ostravy ke státní hranicí s Polskem. Zahájení projektových prací předpokládá státní organizace v polovině příštího roku. Hlavním úkolem vybrané společnosti bude zpracování záměru projektu, dokumentace pro posouzení vlivu projektu na životní prostředí (EIA) a dokumentace pro povolení stavby.

Nová trať se v Dolní Lutyni odpojí od stávajícího železničního koridoru a povede až ke státní hranici s Polskem, kterou překoná po estakádě přes řeku Olši. Součástí projektu VRT Slezsko je zkapacitnění existujícího železničního koridoru mezi Ostravou hlavním nádražím a Bohumínem.

Nová trať je připravována ve spolupráci s polskou společností Centralny Port Komunikacyjny (CPK). Projekt pomůže posílit regionální dopravu a zároveň nabídne atraktivní železniční spojení mezi Ostravou a Katovicemi.

Jak Ekonomický deník informoval, Správa železnic musela zrušit soutěž na předběžný archeologický výzkum úseků vysokorychlostní železniční tratě Prosenice – Ostrava-Svinov a Hranice na Moravě – Ostrava-Svinov. „Nebyla podána žádná nabídka. Soutěž proto s minimálními úpravami co nejdříve vypíšeme znovu,“ konstatoval mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Předpokládaná cena tendru je 40,5 milionu korun.

Mohlo by vás zajímat

Správa železnic zároveň 12. prosince vypsala pro úsek VRT Moravská brána zakázku na zajištění majetkoprávní přípravy. Úkolem vítěze bude zabezpečit uzavření kupních smluv na pozemky. Nabídku mohou podat zájemci do 31. ledna a předpokládaná hodnota tendru je 80 milionů korun.