Španělská společnost Trucksters, která se zabývá silniční dopravou, začne začátkem příštího roku na svých koridorech používat e-náklaďáky. Do konce roku 2023 bude první dálková trasa obsluhována výhradně vozidly s nulovými emisemi.
Španělský start-up Trucksters, který se zabývá silniční dopravou, začne od začátku příštího roku na svých koridorech používat elektrické nákladní automobily a do konce roku 2023 bude provozovat první dálkovou trasu výhradně s elektrickými vozidly. Společnost to oznámila v tiskové zprávě.
Reléový systém založený na umělé inteligenci
Nižší doba nabíjení baterií, pomalost procesu nabíjení a nedostatek nabíjecích stanic dosud znemožňovaly používání e-trucků na dlouhých trasách, uvedla společnost Trucksters.
Díky svému štafetovému systému založenému na umělé inteligenci a velkých datech, v němž nákladní vozy jezdí na dálkové trase vždy jen po dílčích úsecích, může Trucksters tyto překážky obejít, uvedla firma.
Společnost Trucksters zahájí provoz svých prvních elektrických nákladních vozidel na začátku příštího roku a jejich počet se bude v průběhu roku zvyšovat.
„Snažíme se přímo zamezit emisím CO2 namísto jejich kompenzace. Naším globálním cílem jako společnosti je změnit současný systém dálkové dopravy. S pomocí našeho štafetového systému chceme, aby byl humánnější a udržitelnější. Proto z vlastní iniciativy urychlíme používání elektrických nákladních vozidel,“ uvedl Victor Ortega, vedoucí týmu pro udržitelnost ve společnosti Trucksters.
Mohlo by vás zajímat
Podle společnosti Trucksters se již podařilo snížit počet prázdných kamionů o 50 procent ve srovnání s průměrem v odvětví, a to díky systému relay a jeho koridorům, které vedou přes několik evropských zemí.
Jedním z úkolů společnosti je nyní urychlit přechod na model dálkové silniční dopravy s nulovými emisemi.
Společnost Trucksters v současné době pracuje na vytvoření infrastruktury pro své budoucí e-nákladní automobily a intenzivně jedná s výrobci elektrifikace.
Zlepšení podmínek pro řidiče
Tým Trucksters se také snaží zlepšit podmínky řidičů kamionů na dálkových cestách. Díky velkým datům a umělé inteligenci musí řidiči jezdit pouze po úsecích trasy, nikoli po celých trasách.
Přepravní algoritmus Trucksters vypočítá optimální překladiště, kde může náklad vyzvednout jiný řidič, který pak zboží odveze do dalšího překladiště nebo do místa určení.
Společnost Trucksters také nedávno zřídila vlastní oddělení, které se stará o blaho řidičů.
Díky svému systému relay může společnost Trucksters nabízet rychlejší, bezpečnější a nákladově efektivnější přepravní služby, protože prostřednictvím svých koridorů může dosáhnout časů letecké přepravy za ceny pozemní přepravy. Nabídku již využívá více než 600 španělských a mezinárodních společností, například Kimberly Clark, DPD Group, Amazon nebo Seur.
(nik)