Železniční trať mezi Suchdolem nad Odrou a Budišovem nad Budišovkou v Moravskoslezském kraji čeká modernizace. Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) už posvětil společný stavební záměr. Na trati by také výhledově měly jezdit i další bateriové vlaky Českých drah.

Modernizace úseku trati o délce 9,5 kilometru bude zahrnovat opravy železničního svršku a spodku, mostů, propustků, opěrných zdí, přejezdové konstrukce včetně navazujících úseků vozovky, nástupiště a osvětlení zastávky a spojovací kabelové vedení v mezistaničním úseku Suchdol nad Ondrou – Odry.

Projektové dokumentaci pro stavební povolení a pro provedení stavby pro Správu železnic zpracovala společnost Drawings, která zároveň podala žádost o vydání společného povolení.

Bateriové vlaky na trati

Na trati mezi Suchdolem nad Odrou a Budišovem nad Budišovkou by také měly být v budoucnu nasazeny bateriové vlaky, už v minulosti o tom mluvil hejtman Moravskoslezského kraje Josef Bělica (ANO).

Patnáct bateriových jednotek má vozit cestující na linkách mezi Ostravou, Opavou a Krnovem, dále mezi Ostravou a Nových Jičínem, Ostravou, Suchdolem nad Odrou a Budišovem nad Budišovkou a také na lince z Ostravy přes Karvinou, Český Těšín a Frýdek-Místek zpět do Ostravy.

Mohlo by vás zajímat

V Budišově nad Budišovkou zároveň plánuje Správa železnic pro bateriové vlaky vybudovat dobíjecí infrastrukturu. Dobíječky budou k dispozici také ve Štramberku a Krnově. Připraveny by měly být k využití už pro příští jízdní řád, který začne platit letos v prosinci. Výstavbu chystá Správa železnic podle požadavků Moravskoslezského kraje a v koordinaci s Českými drahami, u kterých si kraj regionální dopravu objednává.

Aktuálně v kraji jezdí první čtyři bateriové jednotky v republice. Cestující je využívají na lince S8 na trati mezi Ostravou, Studénkou, Štramberkem a Veřovicemi.