INZERCE

DAKO-CZ vyrábí brzdové komponenty pro železniční vagony. Foto: DAKO-CZ

Soud v Lounech dal ve sporu kolem vagonky za pravdu nájemci, Šuškovi musí umožnit výrobu

Okresní soud v Lounech se ve sporu mezi firmou Vagonka Louny, která si pronajímá areál opraven a výroben železničních vozů, a novými majiteli areálu bratry Šuškovými přiklonil na stranu Vagonky. Bratrům, kteří stojí za Traťovou strojní společností (TSS), nařídil, aby nájemci umožnili v areálu výrobu. Uvedla to dnešní Mladá fronta Dnes (MfD). Traťová strojní společnost rozhodnutí soudu nekomentovala.

Na soud se Vagonka Louny, která patří do skupiny Czechoslovak Group Michala Strnada, obrátila na začátku června se žalobou na takzvanou ochranu držby. Reagovala tak na kroky TSS, která zkrachovalý areál získala loni na podzim a na začátku června si ho fyzicky přebrala. Následně podle MfD vyzvala zaměstnance, aby nechodili do práce, blokovala příjezd do areálu a odstavila železniční vlečku, která je pro výrobní činnost klíčová. Podle Vagonky Louny jde o konkurenční boj.

Soud dal za pravdu Vagonce. „Žalovaný je povinen zdržet se rušení držby žalobce k souboru věcí movitých a nemovitých, tvořících výrobní areál, který žalobce užívá na základě dříve uzavřené nájemní smlouvy. Dále zdržet se omezování provozu posunovací vlečky a zdržet se omezování vjezdů a výjezdů vozidel a pohybu osob do a z výrobního areálu,“ stojí v rozsudku soudu, který má deník k dispozici.

„Výrok soudu potvrdil to, co říkáme od začátku. Nájemní smlouva je platná a my se jí řídíme a má se jí řídit i Traťová strojní společnost,“ uvedl generální ředitel společnosti Vagonka Louny Vojtěch Vágner.

Vagonka má v plánu do konce srpna, do kdy má areál v pronájmu, dokončit výrobu a počítá finanční škody, které jí spor přináší, píše MfD. „Výrobu dokončíme s našimi i agenturními zaměstnanci. Řadu nasmlouvaných zakázek jsme museli přesunout do jiných našich závodů, což znamená další náklady. Pracujeme na právních krocích proti TSS, kdy budeme škodu vymáhat,“ řekl Vágner.

Ostravská TSS, která se zabývá hlavně opravami, modernizacemi a údržbou železničních tratí, za areál zaplatila přes 750 milionů korun. Už dříve uvedla, že chce v Lounech investovat do areálu, rozšířit provoz a zaměstnancům zvýšit mzdy.

(čtk)