INZERCE

Mladí řidiči mají zájem o taxikaření. Zatím ale mohou až od 21 let. Foto: Pixabay

Snaha Boltu, aby mohli taxikařit už osmnáctiletí řidiči, naráží zatím na nesouhlas

V rámci deregulace provozu taxislužeb mezinárodní společnost Bolt navrhuje prolomit u řidičů taxislužby věkovou hranici 21 let a posunout ji na 18 let. Připomeňme jeden z nedávných rozhovorů Ekonomického deníku s Alešem Jurčičkou, předsedou Asociace autoškol ČR. Kdy si postěžoval právě na mladé řidiče. A také proto asociace navrhuje naopak přísnější přístup k mladým řidičům.

Bolt, který stojí za návrhem snížit věkovou hranici taxikářů, eviduje zvýšený počet uchazečů mladších jedenadvaceti let. „Jezdit pro Bolt můžete přesně podle toho, kolik máte času a kolik si chcete vydělat, a tuto flexibilitu velmi oceňují například studenti. Zájemce mladší 21 let ale bohužel musíme v současnosti odmítat, přitom změna věkového limitu by nemusela být nutně na 18 let, ale třeba 19 nebo 20 let,“ vysvětluje Jaroslav Ostrčilík z agentury, která estonský Bolt v ČR zastupuje.

„Ministerstvo financí ve spolupráci s Ministerstvem dopravy analyzuje účelnost jednotlivých regulací v oblasti dopravy a jejich rozsah. O případném zrušení jednotlivých regulací v tuto chvíli není rozhodnuto,“ napsala Ekonomickému deníku Gabriela Krušinová z tiskového oddělení Ministerstva financí.

„Uvedené snahy vycházejí od zprostředkovatelů taxislužby, předběžně však jejich návrhy nezískaly podporu ani v Poslanecké sněmovně, v podvýboru pro dopravu,“ říká mluvčí Ministerstva dopravy František Jemelka. Jeho slova potvrzuje i i Ondřej Lochman, předseda sněmovního podvýboru pro dopravu.

A co ostatní taxislužby?

„Je to pitomost!“, říká razantně matador české taxislužby AAA Taxi Jiří Kvasnička. Spíš by hranici posunul nahoru, na pětadvacet let. „Ono to není jenom o řízení auta, ale taky o určité empatii k zákazníkovi. A to je zkušenost, kterou získáte s věkem,“ vysvětluje.

Stejně skeptický je i šéf služby Liftago, Ondřej Krátký. „Je to další z požadavků lobbistů, který chce zvýšit příval řidičů do odvětví na úkor zkušenosti a bezpečnosti řidičů,“ myslí si Krátký.

Petr Vrabec