INZERCE

První investici v Plzni uvedla skupina do provozu minulý měsíc. Jedná se o novou budovu zkušebny kolejových vozidel. Foto: Škoda Transportation

Škoda Transportation se bude podílet na výrobě nových vlaků pro africkou Tanzanii

Škoda Transportation se bude významně podílet na výrobě nových lokomotiv pro osobní dopravu v africké Tanzanii. Škodovka podepsala s jihokorejským koncernem Hyundai Rotem kontrakt za více než 580 milionů korun na dodávku sedmnácti sad kompletní elektrovýzbroje, které budou tvořit „srdce“ nových lokomotiv.

Nové lokomotivy se škodováckou elektrovýzbrojí budou v Tanzanii sloužit na zhruba 550 kilometrů dlouhé nové elektrické trati na lince provozované místními drahami TRC. Trať vede mezi největším tanzanským městem, přístavem Dar es Salaam, a hlavním městem Dodomou v centrální části země. Lokomotivy se budou muset vyrovnávat s náročnými klimatickými podmínkami a velkými rozdíly v nadmořské výšce.

Jaký tedy bude podíl plzeňské Škodovky? „Dodávat budeme kompletní výzbroj včetně hlavních i pomocných pohonů, bateriové nabíječe, trakční motory, převodovky nebo dvojkolí. Lokomotivy budou na trase jezdit rychlostí až 160 km/h, což v místních podmínkách představuje výrazné zrychlení přepravy oproti obvyklému standardu,“ upřesňuje Karel Majer, ředitel Obchodu ve společnosti Škody Electric. Finální kompletace lokomotiv se bude odehrávat ve výrobním závodě Hyundai Rotem v Changwonu v Jižní Koreji.

Spolupráce na výrobě lokomotiv pro africkou zemi je jedním z řady společných projektů Škodovky a Hyundai Rotem. Plzeňská firma například pro zmíněný koncern vyráběla kompletní výzbroj pro 80 lokomotiv pro tureckého zákazníka TCDD, nebo se podílela na dodávkách vozidel lehkého metra (LRV) pro jihokorejské město Incheon. „Naše aktuální zakázka je pro nás velmi významnou referencí – dokazuje, že jsme schopni s našimi výrobky uspět v celosvětovém měřítku,“ dodává Bedřich Koukal.

Největší středoevropský výrobce kolejových vozidel má díky novým zakázkám zásobu práce zhruba na čtyři roky v celkové hodnotě kolem 80 miliard korun. Plzeňská Škoda má v pětiletém plánu, který začal v roce 2019 – poté, co ji převzala skupina PPF – investice ve výši šesti miliard korun. Investiční plán musela urychlit kvůli tomu, že zakázek získala víc, než očekávala.

Tomáš Rovný