INZERCE

Modernizace tramvají M31 budou v ostravské výrobním závodě Škoda Group trvat až do roku 2028. Foto: Škoda Group

Škoda Group zmodernizuje tramvaje pro švédský Göteborg, v termínech došlo k posunu

Před dvěma lety získala společnost Škoda Group zakázku za téměř dvě miliardy korun na modernizaci 79 tramvají pro švédský Göteborg. Úpravy vozů M31 pro dopravce Västtrafik AB ale začaly až nyní a potrvají do roku 2028, původně se s nimi mělo skončit v roce 2027.  „Termíny realizace se posunuly na základě požadavků zákazníka,“ sdělil Ekonomickému deníku tiskový mluvčí firmy Jan Švehla.

Tramvaje, které byly vyrobeny v letech 1984 až 1986, prošly modernizacemi v ostravském závodě Škodovky už v letech 2011 a 2017. Aktuální modernizace vozů podle ředitele projektového managementu ve Škodě Group Jana Gutovského zahrnuje nové dveřní systémy, moderní elektrohydraulický brzdový systém, vylepšené vytápění pro cestující a klimatizaci pro řidiče. Dodal, že technická řešení byla navržena tak, aby odolala náročným klimatickým podmínkám Göteborgu.

„První vozidla již podstupují počáteční modernizační práce. První prototypová tramvaj je fázi lakování a připravujeme se na kompletační práce, u dalších vozidel probíhá úprava a oprava karoserie,“ uvedl Jan Gutovský. Modernizace má zajistit větší bezpečnost, spolehlivost a komfort vozidel.

Kromě výměny starého pneumatického dveřního systému za moderní elektrický získají vozy také nové nástupní schůdky a výstražná LED světla pro zvýšení bezpečnosti. Proměnou projde i brzdový systém, který bude nahrazený elektrohydraulickou verzí. Renovace se dotknou i kabin řidičů, ve kterých budou umístěny LED ovládací prvky dobře viditelné i ve slunečním světle. Řidiči se dočkají i nového a účinnějšího systému chlazení a vytápění přímo uvnitř kabiny.

Vizualizace modernizovaných tramvají M31. Zdroj: Škoda Group

Úpravy přinesou také nové potahy sedadel či instalaci LED osvětlení. Dojde také ke změně uspořádání sedadel a vylepšení vytápění ve vozidle. Podle informací společnosti Škoda Group by měly práce provedené v rámci modernizace zajistit, že tramvaje zůstanou provozuschopné minimálně dalších 15 let, počítá se s garancí náhradních dílů.

„Oblast severní Evropy má rozhodně naši pozornost, protože máme zkušenost s výrobou vozidel, která jsou schopná tamním specifickým povětrnostním podmínkám odolávat. Výroba vozidel pro Finsko nás vybavila odbornými znalostmi, které nám umožňují do regionu dodávat spolehlivá a robustní řešení přizpůsobená severskému počasí,“ řekl prezident pro Region West ve Škoda Group Jan Christoph Harder.

Podle ředitele vozového parku společnosti Västtrafik Jonase Sundgrena je Göteborg expandující město s rostoucím počtem obyvatel a zvýšenou poptávkou po službách veřejné dopravy, a modernizace tramvají má zajistit spolehlivější a efektivnější služby pro cestující.

(teč)