Škoda Auto šlápla v prvním pololetí letošního roku na plyn. Celosvětově zákazníkům dodala 509 400 vozů, jde o meziroční nárůst o 13,6 procenta. Poprvé se dostala mezi tři nejprodávanější značky v Evropě. Pomohl jí zájem o elektromobily i rekordní růst v Indii.
Vysoký prodej za prvních šest měsíců firmy se odrazil i ve finančních ukazatelích skupiny, tržby vzrostly na 15,070 miliardy eur, nárůst o 10,4 procenta, provozní zisk dosáhl 1,285 miliardy eur, více o 11,8 procenta a čistý peněžní tok činil 1,443 miliardy eur, nárůst o 2,5 procenta.
Silnější v Asii i Indii
Na evropský trh dodala Škoda zákazníkům 409 100 vozů, meziročně více o 10,5 procenta. Klíčovou roli v jejím úspěchu podle vyjádření firmy sehrála vysoká poptávka po elektromobilech a plug-in hybridních vozech.
Zákazníkům v Evropě dodala Škoda Auto 72 tisíc elektromobilů a 21 400 plug-in hybridních vozů, celkový podíl je 22,8 procenta. Skupina zároveň významně posílila své aktivity také v Asii a v Indii, kam dodala 33 300 vozů. To představuje rekord za 25 let působení značky na subkontinentu a meziroční nárůst o 107,7 procenta. Ve Vietnamu Škoda zahájila prodej prvního lokálně vyráběného modelu Škoda – nového SUV Kushaq.
Navzdory výzvám
Výborných výsledků Škoda Auto dosáhla podle předsedy představenstva společnosti Škoda Auto Klause Zellmera navzdory značným výzvám v celém odvětví. „Za pozornost stojí, že na celkovém úspěchu v prvním pololetí mají podíl všechny typy pohonů. Náš přístup, kdy v současné éře transformace nabízíme klientům svobodu volby, se ukazuje jako správný,“ uvedl.

Přitažlivost značky a rozšíření portfolia plně elektrických vozů na klíčových trzích posílily v první polovině roku 2025 podle člena představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing Martina Jahna sportovní verze RS modelů Elroq a Enyaq.
„Modely jsou stěžejní součástí naší strategie elektrifikace pohonů, která se v Evropě významně urychluje. V mnoha zemích jsme dosáhli historicky rekordních tržních podílů, například v Německu, Rakousku, Švédsku nebo ve Francii,“ sdělil Jahn.
Mohlo by vás zajímat
Historické maximum
Vysoký počet dodávek zákazníkům zaznamenala Škoda Auto v Turecku a úspěchy měla i v Indii s modelem Kylaq. Celkový prodej na tomto trhu vzrostl o téměř 108 procent a dosáhl historického maxima. Dalším významným krokem je podle firmy zahájení prodeje modelu Kushaq ve Vietnamu, který se vyrábí v novém závodu vybudovaném ve spolupráci s lokálním partnerem Thanh Cong Group.
Člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Finance, IT a právní záležitosti Holger Peters uvedl, že firma podniká i kroky k dalšímu zajištění činnosti a posiluje schopnosti v oblasti správy dat. „Tím pokládáme základy pro rozšířenou integraci umělé inteligence a větší provozní efektivitu,“ podotkl.
Octavia opět na špici
Nejoblíbenějším vozem značky Škoda zůstává Octavia s 97 500 dodávkami, následovaná modely Kodiaq a Kamiq. Vysokou poptávku zajistily Škodě Auto i nové elektromobily Elroq a Enyaq i plug-in hybridní verze nové generace modelů Superb a Kodiaq s elektrickým dojezdem přes 100 kilometrů.
Velkého úspěchu dosáhl v první polovině roku model Elroq, který v dubnu, květnu i červnu obsadil přední příčky mezi elektromobily na evropském trhu. V České republice i v Dánsku byl nejprodávanějším elektromobilem za prvních šest měsíců roku 2025. Nadále si velmi dobře vede i nový Enyaq, který ve stejném období obsadil druhé místo v segmentu BEV ve Švýcarsku. Elektrifikovaný pohon tak má téměř každý čtvrtý vůz Škoda prodaný v Evropě.