Automobilka Škoda Auto zvýšila celosvětově za tři čtvrtletí meziročně výrobu o 5,3 procenta na 780 500 vozů. Prodejcům po celém světě skupina dodala 808 600 aut, což představuje růst o čtyři procenta. Hlavním odbytištěm byla Evropa s růstem o 8,2 procenta na 552 400 vozů, což znamená upevnění pozice čtvrté nejprodávanější značky a návrat na předcovidovou úroveň.
Na svůj největší trh v Německu automobilka dodala 140 tisíc vozů, což je růst o 21,4 procenta. Třetinový pokles naopak zaznamenala v Číně a také v Indii. „To nejdůležitější říkají dvě čísla: 4 a 8. V Evropě jsme se dostali na čtvrté místo při zachování vysoké ziskovosti, jak dokládá rentabilita tržeb přes osm procent,“ uvedl předseda představenstva Klaus Zellmer.
Údaje o výrobě ale nezahrnují produkci v partnerských montážních závodech v Číně, na Slovensku a v Německu, a naopak obsahují i údaj o ostatních vyrobených vozech koncernových značek jako Seat, VW a Audi.
Prodej koncovým zákazníkům společnosti se zvýšil o 4,5 procenta na 671 300 vozů, z toho ve třetím čtvrtletí dodávky vzrostly meziročně o šest procent na 222 700 aut.
Automobilka letos nabízí deset modelových řad s mixem pohonných jednotek, od úsporných spalovacích motorů přes plug-in hybridní ústrojí až po plně elektrický pohon. Omlazená Octavia vykázala za první tři čtvrtletí nárůst 13,7 procenta na 164 900 vozů, dodávky fabie se zvýšily o víc než pětinu na 84 900 prodaných kusů, což ji řadí na třetí místo za Kamiq (92 300 aut). Na čtvrtém místě v prodejích je Karoq, následuje Kodiaq a elektrický Enyaq, který si pořídilo téměř 51 tisíc zákazníků.
Mohlo by vás zajímat
Čtěte také: Provozní zisk Škody Auto za tři čtvrtletí vzrostl o více než třetinu
Tržby Škody se meziročně zvýšily o 3,8 procenta na 20,4 miliardy eur, provozní výsledek vzrostl o 34,8 procenta na 1,7 miliardy eur a rentabilita tržeb dosáhla 8,3 procenta, což je o 1,9 procentního bodu více než loni. Zároveň je to více než dvojnásobná rentabilita proti mateřskému koncernu VW.
Rekordní září
Letošní září bylo pro značku nejlepším měsícem za více než tři roky. Celkem 84 200 dodaných vozů znamená nejvyšší hodnotu od června 2021 a podle vedení Škody dává opatrně optimistický výhled na zbytek roku.
„Společně posouváme společnost Škoda Auto kupředu spolehlivým a odpovědným způsobem. Nedávno představený plně elektrický vůz Elroq tomu dále přispěje jako nový vstupní model pro zájemce o elektrický pohon, a to se skvělým poměrem užitné hodnoty a ceny, Náš program také velmi brzy posílí představením kompaktního SUV Kylaq, vyvinutého a vyráběného v Indii pro Indii,“ uvedl Klaus Zellmer.
Prodej Elroqu byl zahájen bezprostředně po jeho celosvětové premiéře na 11 trzích. Modelová řada plně elektrických vozů dále posílí s uvedením nové generace vozu Enyaq v roce 2025 a nového modelu Epiq, kompaktního městského crossoveru, v roce 2026. Další novinku Kylaq představí Škoda v nejbližších dnech v Indii.
(čtk, teč)