Chystaná rekonstrukce poslední části historické Fantovy budovy na pražském hlavním nádraží si vyžádá i stěhování části zaměstnanců Správy železnic, ale nejen jich. Státní organizace už vypsala tendr na stěhovací služby.

Tiskový mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda upřesnil, že se zaměstnanci přestěhují z jižní části budovy, která bude procházet rekonstrukcí, do části severní. Přesun se plánuje v době od 16. do 20. června. Tendr na stěhovací služby chce Správa železnic uzavřít 13. května.

Přesun desítek lidí

„Stěhování se týká celkem 26 prostor včetně šaten, skladů a technických místností či vybavení na chodbách, dotkne se necelé padesátky pracovníků. Předpokládaná hodnota zakázky není uvedena, cena bude dána vítěznou nabídkou v soutěži,“ sdělil Gavenda Ekonomickému deníku.

Do severní části budovy se kromě zaměstnanců Správy železnic stěhuje podle Gavendy ještě Policie České republiky a dvě kanceláře obsadí České dráhy. Nejde o jediné stěhování, které Správa železnic řeší, zvažuje také kompletní přesun celé organizace do jedné budovy.

Stěhovat se má i generální ředitelství

„Zvažuje se varianta výstavby nového sídla ve stanici Praha-Bubny, kde by vznikla nástavba budované nádražní budovy. Do objektu by se měly ideálně nastěhovat všechny organizační jednotky Správy železnic, které jsou umístěné v Praze, a to včetně generálního ředitelství,“ sdělila už dříve mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.

Z hlavního nádraží už se na přelomu letošního ledna a února přestěhoval kvůli rekonstrukci Fantovy budovy do nových prostor Paláce Pyramida v Bělehradské ulici v Praze 2 Drážní úřad. Na hlavním nádraží sídlil od svého zřízení v roce 1995.

Mohlo by vás zajímat

Bývalé prostory Drážního úřadu na pražském hlavním nádraží. Foto: Tereza Čapková

Jednalo se o přesun 80 lidí a jako poslední se do nových prostor přesunula podle informací Drážního úřadu podatelna. Mluvčí úřadu Pavlína Straková ke stěhování uvedla, že je nové sídlo díky své poloze v blízkosti dopravního uzlu I.P. Pavlova dobře dostupné městskou hromadnou dopravou nebo i pěšky z pražského hlavního nádraží.

Proces stěhování zároveň aktuálně řeší i České dráhy, které vypsaly soutěžní dialog na nové sídlo.

Jak Ekonomický deník informoval, uzavření dialogu očekávají letos. Stanovily tři ideální místa, kde by se nové sídlo mělo nalézat, jde o okolí železničních stanic Praha hlavní nádraží, Praha-Libeň a Praha-Holešovice. V každém území vlastní skupina pozemky. Výstavbou nového sídla chtějí České dráhy vyřešit situaci, kdy jsou administrativní a provozní zaměstnanci skupiny a jejich dceřiných společností rozptýlení v budovách po celé Praze.