INZERCE

Povinnost platit mýtné má každé vozidlo nad 3,5 tuny. Foto SkyToll

Signál příchodu krize? Výběr mýtného přestává v meziročním srovnání růst

Může to být první signál, že ekonomický růst se zastavil. Meziroční růst výběru mýtného na hlavních silnicích a dálnicích v Česku v červenci zpomalil na 1,65 procenta. Počet mýtných transakcí se zvýšil meziročně o 0,6 procenta na více než 88 milionů, ale k tomu znatelně přispělo rozšíření zpoplatnění silnic I. třídy od 1. července 2022.

Dopravci dle tiskové zprávy společnosti CzechToll uhradili za jízdu po zpoplatněných komunikacích v červenci celkem 1,165 miliardy korun. Červencové rozšíření zpoplatnění na 373 kilometrech silnic I. třídy nepřineslo zásadní změnu ve struktuře výběru mýtného. Za užití nově zpoplatněných pozemních komunikací bylo v minulém měsíci vybráno 17 milionů korun. Nadále připadá 90 procent výběru mýtného na dálniční úseky.

Ke konci prvního pololetí bylo v systému elektronického mýtného zaregistrováno 706 tisíc vozidel s hmotností nad 3,5 tuny. Z toho 172 tisíc vozidel má domácí registrační značky, zbylá vozidla mají registrační značky ze zahraničí. Počet vydaných palubních jednotek dopravcům dosáhl 570 tisíc kusů.

Výběr mýtného od vozidel s hmotností nad 3,5 tuny přitom ještě v prvním pololetí svižně vzrostl. Celkem uhradili dopravci za prvních šest měsíců letošního roku na mýtném 7,5 miliardy korun, meziročně o 5,8 procenta více.

(red)