V půlce příštího roku vyjedou na tratě v Severním Porýní-Vestfálsku poprvé moderní bateriově napájené jednotky Mireo Plus B. Vozidla dodá společnost Siemens Mobility. Bezemisní vlaky budou provozovány jako linka RE 47 Düssel-Wupper-Express na trase Düsseldorf Hbf – Remscheid-Lennep.

Od léta 2026 budou Regiobahn k dispozici tři Mireo Plus B-bateriové vlaky po dobu 5,5 roku s s cílem umožnit bezemisní mobilitu budoucnosti na trase RE 47 přes nejvýše položený železniční most v Německu.

Bateriové vlaky Regiobahn budou poskytnuty díky společnosti Smart Train Lease a nahradí zastaralé dieselové vlaky. To znamená eliminaci více než 2 500 tun CO2 do ovzduší, což významně přispívá k boji proti změně klimatu.

Dvoudílné bateriové vlaky mají dojezd až 120 kilometrů a dosáhnou maximální rychlosti 140 kilometrů v hopině jak po trakčním trolejovým vedením, tak při provozu na baterie.

Mohlo by vás zajímat

Nabízejí celkem 122 míst, prostorné víceúčelové prostory, moderní informační systémy pro cestující a samostatnou 1. třídu s osmi místy k sezení. Komfort cestujících zvyšuje Wi-Fi, bezbariérový vstup a velmi tichá jízda vlaku. Promyšlený design s širokými přechody mezi vozidly zajišťuje pocit bezpečí cestujících.

Mireo Plus B využívá stávající infrastrukturu a umožňuje nabíjení baterií jak během jízdy tak při stání. Pro Düssel-Wupper-Express proto není zapotřebí pořizovat nabíjecí infrastrukturu.