INZERCE

Bavorští motoráři. I automobilka pověstná vývojem a kvalitou spalovacích motorů se musela přizpůsobit novému trendu. Příští týden představí nový čistě elektrický sedan. Foto: BMW

Elektromobilita? Vede k závislosti na Číně, říká šéf BMW. Příští týden ale představí první elektrickou limuzínu

Šéf německého výrobce vozů BMW Oliver Zipse varuje před výlučnou orientací na elektromobilitu. Automobilky podle něj tlačí do přílišné závislosti na několika málo zemích, především na Číně. Trh pro automobily se spalovacím motorem tu přitom stále je, řekl podle agentury Reuters.

,,Když se podíváte na vycházející technologie, na tlak na elektromobily, musíme si dát pozor, protože zároveň zvyšujete závislost na velmi malém počtu zemí,“ řekl Zipse u kulatého stolu v New Yorku.

Zdůraznil také, že dodávky surovin pro výrobu baterií ovládla převážně Čína.

,,Pokud si někdo z nějakého důvodu nemůže koupit elektromobil, ale potřebuje auto, navrhli byste mu, aby raději navždycky jezdil ve svém starém autě? Pokud vy už nebudete prodávat spalovací motory, udělá to někdo jiný,“ řekl Zipse.

Zipse argumentuje také mezerami v dobíjecí infrastruktuře a vysokou cenou elektrických vozidel.

Pro zachování spalovacích motorů hovoří podle něj i růst cen energií a materiálů. ,,Teď máme vrchol, možná nezůstanou na vrcholu, ale nevrátí se k dřívějším cenám,“ domnívá se Zipse.

Nové elektrické BMW

Paradoxem trochu je, že příští týden představí automobilka svoji první elektrickou limuzínu i7. Její premiéra je plánována na 20. dubna.

Zatím v utajení. Nový sedan i7 bude představen příští týden. Foto: BMW

Zipse bojuje proti kompletnímu zákazu vozů na spalovací motor dlouho. Nabídka vozů se spalovacími motory s nižší spotřebou paliva je podle něj klíčová jak z hlediska zisku, tak z hlediska životního prostředí.

Ikona BMW

Modro-bílý vzor znaku firmy je stylizací bavorské vlajky. Znamená symbol výrobce leteckých motorů.Foto: BMW

Bayerische Motoren Werke AG (BMW) vyrábí motory od roku 1917. Hlavní sídlo společnosti je v Mnichově.

BMW je mateřskou společností firem Mini a Rolls-Royce a v nedávné minulosti i bývalé skupiny Rover.

Jana Bartošová s přispěním ČTK