Správa železnic získala pravomocné stavební povolení pro první část modernizace trati z Otrokovic do Vizovic. Jako první přijde na řadu jedenáctikilometrový úsek z Otrokovic do Zlína, který získá podle státní organizace trolejové vedení a druhou kolej. Traťová rychlost se má podle Správy železnic zvýšit po modernizaci na 100 kilometrů za hodinu. Celkové náklady projektu trati mezi Otrokovicemi a Vizovicemi činí podle dokumentace pro územní rozhodnutí 12 miliard korun.
Správa železnic aktuálně pokračuje v majetkoprávním vypořádání s majiteli pozemků, dohodu už uzavřela s přibližně třemi čtvrtinami vlastníků. Zhruba v polovině letošního roku plánuje vyhlásit soutěž na zhotovitele prací pro první úsek do krajské metropole, samotné práce odstartují na začátku příštího roku.
„Dojde ke zvýšení bezpečnosti díky zrušení dvou přejezdů. Ten první v Otrokovicích-Kvítkovicích nahradí tunel, namísto úrovňového křížení ve Zlíně-Prštném vznikne silniční nadjezd,“ informoval tiskový mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Návazně začne podle Správy železnic také rekonstrukce úseku mezi Zlínem a Vizovicemi, která má zatím nepravomocné územní rozhodnutí. „Jejím výsledkem bude elektrifikovaná jednokolejná trať. Stanice Lípa nad Dřevnicí a Vizovice získají bezbariérově přístupná nástupiště, dojde také k výstavbě nového nadjezdu, a to namísto přejezdu ve Zlíně-Podvesné. V rámci samostatné investice vznikne také nová nádražní budova ve stanici Zlín střed,“ uvedl Gavenda v tiskové zprávě. Úplně hotovo má být mezi Otrokovicemi a Vizovicemi na konci roku 2030.
Mohlo by vás zajímat
Správa železnic má v plánu v regionu v příštím roce také zahájit rekonstrukci nástupišť ve Valašském Meziříčí za 845 milionů korun nebo přestavbu stanice Bystřice pod Hostýnem včetně tamní nádražní budovy, a to s náklady téměř 600 milionů korun. O rok později se pak začnou stavět zcela nová nástupiště a podchod v Uherském Hradišti, tyto úpravy vyjdou na 1,7 miliardy korun.
V roce 2028 se pak plánuje zahájení elektrizace a rekonstrukce traťových úseků Staré Město u Uherského Hradiště – Bojkovice město, Kunovice – Veselí nad Moravou a Újezdec u Luhačovic – Luhačovice s celkovými náklady ve výši 10 miliard korun.