Nová pražská tramvajová trať mezi Malovankou a Strahovem získala povolení. O schválení stavby informoval 2. října Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ). Úřad začal žádost, kterou podal Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) prostřednictvím společnosti Pragoprojekt, posuzovat začátkem července. Trať by měla být podle pražského magistrátu a dopravního podniku hotová do roku 2027.
Projekt zahájil DPP před přibližně pěti lety, v té době se částka za trať, která byla o kus kratší, pohybovala okolo 660 milionů korun. Jak už dříve informoval Ekonomický deník, tramvajová trať na Strahov má navazovat na stávající kolejovou síť v Bělohorské ulici v poloze křižovatky ulic Bělohorská a Myslbekova a povede ke Stadionu Strahov.
Na trati dlouhé přibližně 1,5 kilometru by měly fungovat tři zastávky – Malovanka, Koleje Strahov a Stadion Strahov. Tramvajová zastávka Stadion Strahov je navržena jako přestupní terminál se společným využíváním nástupních hran jak pro tramvajový, tak i pro autobusový a trolejbusový provoz.
Jak se uvádí v podkladech projektu zveřejněných na portálu České informační agentury životního prostředí (CENIA), stavba zajistí přístupnost lokality Strahova pro tramvajovou dopravu, výhledově obsluhovanou tramvajovými linkami číslo 13 a 28.
Bezpečnější provoz
Projekt zahrnuje výstavbu nové tramvajové tratě, kolejové úpravy stávající tramvajové sítě v místech napojení, výstavbu nebo popřípadě úpravy všech souvisejících prvků technické infrastruktury a přeložky a úpravy sítí a zařízení technického vybavení. V rámci tratě se počítá také s novým veřejným osvětlením. „Celkem bude přibližně 146 svítidel na trakčních/osvětlovacích sloupech a na 28 osvětlovacích sloupech,“ zmiňuje se v dokumentaci projektu.
Spolu s výstavbou trati a terminálu Strahov by mělo dojít mimo jiné k zesílení konstrukce Strahovského tunelu u terminálu. „Konkrétní technické řešení předmětného stavebního objektu, který řeší zesílení konstrukce, bude proveden na základě realizovaného stavebnětechnického průzkumu,“ uvádí se v dokumentaci.
Díky nové trati by měl být v lokalitě Strahova zajištěn také bezpečnější provoz. Dojde ke stavebním úpravám křižovatky Malovanka, Vaníčkovy ulice a lokality přestupního areálu Stadion Strahov. Ke zvýšení bezpečnosti cestujících by mělo přispět vybudování nových nástupišť tramvajových zastávek s prvky pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace.
U zastávky Malovanka se počítá se změnou polohy, má být přesunutá do úseku mezi křižovatku ulic Myslbekova a Vaníčkova, a to tak, aby byla společná jak pro linky směřující směr Bílá Hora, tak i pro směr na Stadion Strahov. Zastávky Koleje Strahov a Stadion Strahov mají zůstat na svém stávajícím místě.
V rámci aktuálního projektu bude muset dojít například i k výstavbě nového sjezdu k retenční nádrži umístěné ve smyčce Dlabačov, opravě veřejně přístupných komunikací určený pro objízdné trasy kvůli realizaci stavby či vybudování opěrné zdi u ulice Vaníčkova a smyčky tramvajové trati Dlabačov.
(teč)