Správa železnic vybrala projektanty modernizace traťového úseku mezi Domažlicemi a státní hranicí s Německem. Projektovou dokumentaci vypracují firmy Vectorama a SUDOP Praha, které podaly nabídku ve výši 43,79 milionu korun. Vítězové výběrového řízení vypracují projektovou dokumentaci pro povolení celého záměru podle nového stavebního zákona.
Jak dále Správa železnic informovala, samotné stavební práce proběhnou v období let 2027 až 2030. Modernizací projde 10 kilometrů trati mezi Domažlicemi a státní hranicí s Německem, rychlost vlaků zde vzroste až na 115 km/h. Nejvýznamnější změna čeká zastávku Babylon, která získá bezbariérový přístup a zvýšená nástupiště umožňující pohodlný nástup do vlaku. Všechny čtyři přejezdy v tomto úseku získají moderní zabezpečení.
Projekt modernizace trati z Plzně do Domažlic a na státní hranici s Německem zahrnuje jak vybudování zcela nového dvoukolejného spojení z krajské metropole do Stodu, tak i modernizaci stávajícího úseku z Plzně přes Nýřany do Chotěšova. V navazující části do Domažlic vznikne několik nových dvoukolejných úseků, maximální traťová rychlost vzroste na 200 km/h. Celkovou přestavbou projde i samotná stanice v Domažlicích.
Projektová příprava souboru staveb Modernizace trati Plzeň – Domažlice – státní hranice SRN je spolufinancována fondem EU z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Míra podpory EU je 85 procent ze způsobilých nákladů. Maximálně výše dotace činí 8,68 milionu eur, tedy přibližně 221 milionů korun. Zbývající část peněz zajistí Státní fond dopravní infrastruktury.
Mohlo by vás zajímat
(rov)