Při vývoji jsou zohledněny všechny obecné požadavky ruských drah na nový ruský vysokorychlostní vlak i aktuálně platné ruské a mezinárodní normy. Partneři mají podle dohody v úmyslu provést technické konzultace s cílem vyvinout základní koncepty pro návrh nového vysokorychlostního vlaku a položit základy pro další rozvoj projektu. Výsledky této fáze budou využity také v následujících krocích. Informovaly o tom Ruské dráhy (RŽD).
Inženýrské centrum pro kolejovou dopravu (IC ŽT), což je společný podnik RŽD a Sinara – Transportnye Mašiny, a Siemens Mobility podepsali dohodu o spolupráci na projektu vývoje a výroby nového vysokorychlostního elektrického vlaku pro použití na vysokorychlostních tratích v rámci Ruské federace.
Spolupráce na rychlovlacích
„Ruské dráhy úspěšně spolupracují se společností Siemens již mnoho let. Byla realizována řada významných projektů, včetně vývoje a komerčního provozu elektrických rychlovlaků Sapsan a Lastočka. Oceňujeme technické znalosti společnosti Siemens v oblasti vývoje kolejových vozidel a podpis smlouvy považujeme za důležitý krok k rozvoji ruského vysokorychlostního elektrického vlaku,“ uvedl vedoucí odboru technické politiky RŽD Vladimir Andreev.
Siemens mobility si taktéž pochvaluje dlouholeté a spolehlivé partnerství, které chtějí nyní posunout na novou úroveň.
„Náš zákazník by rád zlepšil vysokorychlostní dopravu v Rusku zvýšením komfortu cestujících a snížením nákladů v průběhu celého životního cyklu vozového parku. Naším úkolem je podpořit IC ŽT, který patří do holdingu Ruských drah, ve vývoji vlaku s unikátně optimalizovanými náklady na energii a služby a s maximální spolehlivostí,“ uvedl generální ředitel kolejových vozidel společnosti Siemens Mobility Albrecht Neumann.
Menší riziko chyb
Podle inženýrského centra pro kolejovou dopravu spolupráce se zkušenými partnery při realizaci high-tech projektů ve strojírenství výrazně snižuje riziko chyb při konstrukci i výrobě.
Centrum bylo založeno skupinou RŽD a společností Sinara – Transportnye Mašiny za účelem rozvoje kompetencí v oblasti vývoje a výroby inovativních kolejových vozidel a infrastruktury v Rusku. Společnost vyvíjí elektrický vysokorychlostní vlak s rychlostí až 400 kilometrů za hodinu pro použití na vysokorychlostních tratích v Ruské federaci.
Tomáš Rovný