Stavba je rozdělena na dva úseky: MÚK Bělotín – Dub a Palačov – Šenov u Nového Jičína. Celková délka komunikace představuje 13,2 kilometrů. Součástí stavby je i třináct mostů, dvě mimoúrovňové křižovatky a čtyři protihlukové stěny o délce 7,5 kilometru. Úsek postaví firmy Colas CZ a Firesta-Fišer za více než tři miliardy korun. Zprovoznění dálnice ŘSD plánuje v roce 2024.
Dálnice D48 tvoří v rámci Moravskoslezského kraje důležitou dopravní tepnu orientovanou západovýchodním směrem. Jedná se o komunikaci, která spojuje jižní část Moravskoslezského kraje se střední Moravou a Polskem.
Dálnice D48 je součástí transevropské silniční sítě TEN-T a mezinárodní silnice E462 Brno – Český Těšín – Krakov.
„V rámci dnes zahajované akce dojde k přestavbě stávající směrově nedělené a šířkově nevyhovující silnice I/48 na plnohodnotnou dálnici D48. Nová čtyřpruhová komunikace bude rozšířena, doplněny budou krajnice, střední dělící pás i protihlukové stěny, čímž dojde k výraznému zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy na tomto důležitém spojení dálnice D1 a Frýdku-Místku,“ říká generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Další stavební akce na D48 podle něj ŘSD čeká hned v příštím roce, kdy v rámci výstavby tzv. Palačovské spojky ředitelství zahájí přestavbu úseku mezi Dubem a Palačovem. Velké úlevy od dopravní zátěže se v příštím roce dočkají také obyvatelé Frýdku-Místku, protože dojde ke zprovoznění dlouho očekávaný dálničního obchvatu.
Stavba je navržena ke spolufinancování z Evropského fondu pro regionální rozvoj.
Tomáš Rovný