Hlavní česká silniční tepna D1 se pomalu blíží konci svých oprav. Druhá česká dálnice D2, která notně pozbyla na svém významu rozpadem Československa, prochází úpravami nepoměrně drobnějšími. Jednou z nich je oprava mostu u Staroviček. K vyhlášení zjednodušeného podlimitního řízení (ZPŘ) na dodavatele této stavby došlo 8. července 2021.
Bude nepochybně zajímavé sledovat, jak se u této zdánlivě nesložité zakázky v předpokládané hodnotě lehce přes 12 milionů korun bez DPH, podaří Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dodržet lhůtu pro podání nabídek. Prozatím je stanovena do 17. srpna 2021.
Technická kvalifikace a způsob hodnocení
Technické kvalifikační předpoklady počítají s pracovním týmem sestávajícím z hlavního stavbyvedoucího s minimálně pětiletou praxí a zkušenostmi s jednou mostní stavbou v minimálním objemu 6 milionů korun bez DPH. Dalším členem týmu musí být zástupce hlavního stavbyvedoucího, u něhož postačí pouze tříletá praxe. Posledním „povinným“ členem týmu bude hlavní geodet s pětiletou praxí.
Požadované reference splní dodavatel, který v minulosti realizoval alespoň dvě novostavby či rekonstrukce mostů v minimálním objemu 6 milionů korun za každou z nich. Zároveň musí mít dodavatel zkušenosti alespoň se dvěma novostavbami nebo rekonstrukcemi mostu na minimálně čtyřpruhové směrově rozdělené pozemní komunikaci, každý most v délce minimálně 13 metrů.
Hodnotící kritéria tvoří ze 70 procent nabídková cena stavby a ze 30 procent doba pro uvedení stavby do provozu v týdnech. Maximální doba pro uvedení stavby do provozu činí čtrnáct týdnů, do nichž se nezapočítává zimní technologická přestávka.
Realizace v průběhu roku 2022
Zadávací lhůta veřejné zakázky je nastavena na sedm měsíců. Uchazeči o veřejnou zakázku musí složit jistotu ve výši 240 tisíc korun.
ŘSD nepředpokládá úplné uzavření dálnice D2. Dojde vždy k uzavření pouze jednotlivých jízdních směrů. Investor doporučuje realizaci v příznivém klimatickém období mezi březnem a listopadem. Předpokládaná doba realizace by neměla překročit tři měsíce v průběhu roku 2022.
Zadávací řízení je tedy připraveno s dostatečným časovým předstihem, aby bylo možné stihnout realizaci veřejné zakázky. Realita silničních stavebních zakázek však bohužel ukazuje, že žádný náskok nemusí být dostatečný.
Tomáš Rovný