INZERCE

Stavba přivaděče k dálnici. Foto: Ředitelství silnic a dálnic

ŘSD podepsalo smlouvu s Eurovií o stavbě úseku dálnice D55 za skoro 2 miliardy korun

Ředitelství silnic a dálnic podepsalo se společností Eurovia CS smlouvu o stavbě dálnice D55 v úseku Olomouc – Kokory. Jedná se o první část plánovaného spojení mezi Olomoucí a Přerovem, neboli mezi dálnicemi D35 a D1. Hodnota zakázky dosahuje 1,948 miliardy korun bez DPH. Vyplývá to z oznámení ve státním Registru smluv.

Eurovia CS zakázku získala díky vítězství v otevřené soutěži. Nabídku předložilo celkem sedm společností nebo konsorcií. Eurovia zvítězila díky nižší nabídkové ceně, konkurenční společnosti požadovaly podaly nabídky v rozmezí od 2 do 2,6 miliardy korun. Cena měla při posuzování nabídek 90procentní váhu, zbývajících 10 procent se týkalo délky záruční doby. Stát významně ušetří, při vyhlašování soutěže počítal s náklady 2,4 miliardy korun.

První etapa Olomouc – Kokory má délku 7,6 kilometru. Jak ŘSD uvádí v informačním souhrnu o dálnici D55, nový úsek povede souběžně se současnou silnicí I/55. Na rozdíl od ní se však bude vyhýbat obci Krčmaň. Navržena je jako čtyřpruhová komunikace se středním dělícím pásem, maximální povolená rychlost zde má být 120 km/h. Stavba si vyžádá přeložku několika silnic a inženýrských sítí.

Jak dále ŘSD uvádí, vykoupit se již podařilo 99 procent potřebných pozemků. Těsně před dokončením je poslední vyvlastňovací řízení. Výstavba nového úseku má začít letos ve čtvrtém čtvrtletí a skončit o dva roky později.

O stavbě dálnice D55 se v posledních letech hovořilo hlavně v souvislosti se stavbou úseku mezi Otrokovicemi, Uherským Hradištěm a Hodonínem. Jedná se náročnou stavbu, která narušuje přírodní a ptačí rezervace u řeky Moravy. Část úseku o délce 14 kilometrů proto bude muset být zakrytá, což stavbu značně prodraží.

Tomáš Rovný