INZERCE

Kapacita silničního tahu na Německo přes Louny a Chomutov je už léta nevyhovující. Foto: Ředitelství silnic a dálnic

Ředitelství silnic a dálnic zahajuje výstavbu dálnice D7 u Chlumčan na Lounsku. Dvoupruhová silnice I. třídy se změní ve čtyřpruhovou dálnici

Ředitelství silnic a dálnic zahajuje výstavbu dálnice D7 u obce Chlumčany. Po loňském zprovoznění dálnice u Panenského Týnce tedy pokračuje dostavba D7 dalším úsekem. Dále běží také práce na úseku D7 u Loun. Projekt spočívá v přestavbě dnešní dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici v posunuté stopě.

V rámci stavby bude u Chlumčan vybudována nová kapacitní čtyřpruhová komunikace, která zajistí vyšší bezpečnost a plynulost provozu. Na silnici je patrný vysoký nárůst zejména kamionové dopravy, pro kterou je již dvoupruhová komunikace nedostačující.

„Nová dálnice naváže z jedné strany na již hotovou část D7 u Sulce, ze strany druhé na aktuálně realizovaný úsek u Loun, který bude v příštím roce zprovozněn. V roce 2023 máme v plánu zahájit také chybějící úseky D7 mezi Slaným a Panenským Týncem ve Středočeském kraji. Jako poslední přijde na řadu úsek u Postoloprt a nejpozději v roce 2028 by tak měla být dálnice D7 kompletně dokončena,“ představil plány generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Foto: Ředitelství silnic a dálnic

Důvodem výstavby dálnice D7 je také zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u  Mostu, Loun a  Postoloprt a zejména strategické průmyslové zóny Triangle, která je jednou z největších v České republice.

Hlavní silniční tah Praha – Chomutov – hranice umožní po přestavbě rychlé a kapacitní spojení Prahy a severozápadních Čech s oblastí Saské Kamenice a návazně se státy Evropské unie. Stavba je navržena ke spolufinancování v rámci Operačního programu Doprava z Evropského fondu pro regionální rozvoj.

Vizualizace stavby je ke zhlédnutí ZDE.

(ede)