INZERCE

Automobilový průlmysl prožívá kvůli nedostatků čipů krizi. Pomůže injekce Evropské unie? Foto: Škoda Auto

Provozní zisk Škody Auto loni kvůli pandemii koronaviru klesl o 54 procent

Automobilce Škoda Auto klesl v loňském roce provozní zisk o 54,4 procenta na 765 milionů eur (20 miliard Kč). K poklesu přispěl nižší objem prodeje způsobený pandemií, vývoj směnných kurzů a také mimořádné výdaje spojené s emisemi. Tyto negativní dopady pak částečně zmírnila optimalizace nákladů. Výsledky Škody Auto dnes zveřejnil mateřský koncern Volkswagen.

Tržby mladoboleslavské automobilky loni klesly o 13,8 procenta na 17,1 miliardy eur (448 miliard Kč). Svým zákazníkům po celém světě loni dodala Škoda 1 004 800 vozů, což byl proti předchozímu roku pokles o 19,1 procenta. Největší zájem byl o modely Scala, Kamiq a Octavia Combi. Výroba se loni snížila o 24,3 procenta na 941 tisíc vozů.

Škoda loni podle partnera poradenské firmy EY Petra Knapa ukázala solidní odolnost vůči bezprecedentní krizi. „Kvůli uzávěrám prodejen i výroby se její klíčový trh v EU propadl skoro o čtvrtinu, ale Škoda klesla jen o 15 procent. Proto se jí dařilo vykázat stále zajímavý provozní zisk, ačkoliv řada jiných automobilek bojovala o to, aby se nepropadla do ztráty,“ řekl Knap ČTK.

Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí také v Číně, v Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii (většinou prostřednictvím koncernových partnerství), dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.

(ČTK)