INZERCE

Po vyčištění průjezdného profilu první traťové koleje Správa železnic v intenzivně opravovala železniční svršek. Ilustrační snímek. Foto: Správa železnic

Provoz na koridoru mezi Břeclaví a Hodonínem obnoven. Jezdí se po jedné koleji

Vlaky mohou úsekem projíždět sníženou rychlostí a zatím pouze s dieselovými lokomotivami, křižování je možné ve stanici Moravská Nová Ves. Škody, z nichž se největší část týká trakčního vedení, jsou zatím vyčísleny na 320 milionů korun. Provoz po jedné traťové koleji dnes obnovila Správa železnic. V úseku Hrušky – Hodonín probíhá odstraňování zbývajících trosek i z druhé traťové koleje.

Po vyčištění průjezdného profilu první traťové koleje Správa železnic v pondělí intenzivně opravovala železniční svršek. V zastávce Hrušky jsou nahrazené dvě kolejnice zdeformované pádem betonové střechy. V úseku zasaženém tornádem proběhlo podbíjení kolejí k odstranění směrových deformací způsobených pády stromů a protihlukových stěn do kolejiště.

Funkční návěstidla

Pro obnovení provozu bylo zásadní také zprovoznění zabezpečovacího zařízení na trati i ve stanicích. Stavba nových návěstidel začala v neděli. K pondělní půlnoci již byla všechna návěstidla zabezpečovacího zařízení v koleji číslo 1 zcela funkční a nyní pokračuje osazování a připojování návěstidel ve zbývajících částech úseku.

Dodavatel také osadil nové světelné výstražníky na dvou zničených přejezdech, doplní se ještě závory. Přejezdová zabezpečovací zařízení budou kompletně funkční ve středu.

Opravy na 1. koridoru. Foto: Správa železnic

Od pondělka probíhá v úseku Hrušky – Hodonín odstraňování zbývajících trosek i z druhé traťové koleje. Stejně jako poničené části trakčního vedení je zatím svážíme na provizorní skládku ve stanici Lužice.

Stamilionové škody

Škody způsobené tornádem na železničním koridoru mezi Břeclaví a Hodonínem jsou aktuálně vyčísleny na 320 milionů korun. Převážná část, přibližně 200 milionů, připadá na zničené trakční vedení. Dále patří k nejvyšším především škody na protihlukových stěnách nebo nádražních budovách.

Všechny objekty Správy železnic už byly prověřeny statikem. Demolice bude po vymístění sdělovací a zabezpečovací technologie nutná pouze v případě neobsazené prodejny jízdenek v Hruškách. Poničenou výpravní budovu v Lužicích Správa železnic opraví do původní podoby.

Tomáš Rovný