INZERCE

Úřad řešil věc postupem mimo správní řízení. Sdružení pohřebnictví vyzval, aby z „Kodexu cti“ odstranilo ustanovení omezující možnosti reklamy jeho členů. Foto: Pixabay

Proti „Kodexu cti“ Sdružení pohřebnictví zasáhl antimonopolní úřad. Hrozilo protisoutěžní omezení marketingových aktivit

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) dosáhl svým zásahem rychlé nápravy potenciálního protisoutěžního omezení marketingových aktivit v oblasti pohřebnictví. V rámci své dozorové činnosti totiž úřad zjistil možné porušení soutěžních pravidel ze strany Sdružení pohřebnictví v ČR. ÚOHS zásah zdůvodňuje tím, že oblast marketingu je už dnes na podobné úrovni jako cenová politika soutěžitelů.

Na internetových stránkách Sdružení pohřebnictví byl publikován dokument s názvem „Kodex cti“. Ten v části vymezující způsoby reklamy omezuje členy sdružení, pokud jde o možnosti reklamy, pravidly jdoucími nad rámec obecně platných zákonů. 

„Oblast marketingu přitom v současné době nabývá významu srovnatelného s cenovou politikou soutěžitelů a úřad proto považuje jakákoliv nezákonná omezení podmínek reklamy (omezení marketingu) za jedno z nejnebezpečnějších jednání narušujících hospodářskou soutěž,“ uvedl k případu ÚOHS.

Úřad řešil věc postupem mimo správní řízení. Sdružení pohřebnictví vyzval, aby z „Kodexu cti“ odstranilo ustanovení omezující možnosti reklamy jeho členů, protože naplňuje znaky zakázaného rozhodnutí sdružení soutěžitelů. 

Sdružení pohřebnictví přijalo na základě výzvy ÚOHS nápravná opatření. „Kodex cti“ ze svých internetových stránek odstranilo a své členy informovalo o pozbytí platnosti dokumentu a o aktuální zákonné úpravě regulující možnosti reklamy v této oblasti. 

Došlo tak k odstranění závadného stavu, a úřad proto nemusel přistoupit k zahájení správního řízení.

(ede)