Ani po téměř dvou letech od slibovaného uvedení do provozu nejezdí ekologické vodíkové vlaky v německém Taunusu podle plánu. Kritika v regionu je stále hlasitější a hlasitější. Hrozí i výpověď smlouvy.

Vodíkové vlaky v Taunusu nadále způsobují problémy. Od včerejška se vodíkové vlaky po práci na trati mezi Bad Homburgem a Brandoberndorfem opět rozjely, ale podle Rýnsko-hlavního dopravního svazu (RMV) bude i nadále platit nouzový jízdní řád. V některých případech musí cestující přestoupit na náhradní autobus. Důvodem je, že kvůli technickým problémům není k dispozici dostatek vodíkových vlaků.

Spuštění největší flotily na světě s technologií šetrnou k životnímu prostředí bylo plánováno už na prosinec 2022. Problémy se ale vyskytly hned od začátku. Dodávky vlaků byly opožděny, poté se jejich provoz ukázal jako nespolehlivý.

Nouzový jízdní řád pro RB15 platí do změny jízdního řádu 15. prosince. Do té doby budou na trati využívány pouze krátké vlaky. V 9,06 hodin budou od pondělí do pátku jezdit mezi Bad Homburgem a Grävenwiesbachem pouze autobusy. Úsek mezi Grävenwiesbachem a Brandoberndorfem bude autobusy využíván pouze od pondělí do pátku mezi 7,15 a 16,30.

Mohlo by vás zajímat

Nová omezení vešla ve známost v září a vyvolala v regionu ostrou kritiku. Okresní hejtman Hochtaunuskreis Ulrich Krebs (CDU) spolu se starosty požadovali vyvození důsledků s ohledem na zatížení cestujících. Krebs je také předsedou dozorčí rady RMV.

„Dojíždějící, kteří linku využívají, nevědí, zda se ráno stihnou dostat včas do práce či do školy, nebo zda se večer dostanou domů. Takhle to nemůže pokračovat,“ řekl mluvčí dopravního svazu Hochtaunus.

Pokud vlaky i přes veškerou snahu výrobce Alstom nebudou nadále jezdit podle plánu, bude muset RMV hledat alternativy. Na stole je i možnost výpovědi smlouvy, která se ale musí intenzivně zkoumat, vysvětlil mluvčí.

(nik)