INZERCE

Vlak společnosti Deutsche Bahn. Ilustrační snímek. Foto: Wikimedia Commons

Pro koupi úsporné jízdenky u Deutsche Bahn bude většinou nutné zadat mobilní číslo nebo e-mail

Od 1. října budou Deutsche Bahn prodávat své úsporné jízdenky na dálkové cestování v cestovních centrech a agenturách pouze v případě, že zákazník uvede číslo mobilního telefonu nebo e-mailovou adresu. Kvůli problémům s přesností na železnici je služba pro cestující často velmi důležitá, informoval německý dopravní web Bahnblogstelle.

„Pokračujeme v přechodu na online jízdenky, protože chceme zákazníky lépe informovat o jejich cestě,“ vysvětlil mluvčí železnic důvody zmíněné změny. Jízdenky si lze vytisknout, jen vypadají trochu jinak, než ty, které se aktuálně stále vydávají. Zákazníci mohou také poskytnout kontaktní údaje jiných osob při nákupu vstupenky pro ostatní.

Změna se zpočátku dotýká pouze úsporného jízdného na železnici. Nová úprava neplatí při nákupu z automatu – takto se však prodává jen velmi malá část úsporných jízdenek na dálkovou dopravu. Pro cestující, kteří si už rezervují jízdenky přes aplikaci v chytrém telefonu nebo na webu DB, se nic nemění – kontaktní údaje už mají uložené v zákaznickém účtu. Podle federálně vlastněné společnosti jsou dnes už čtyři z pěti vstupenek zakoupeny online.

Rychlejší a přesnější informování

Železnice už nějakou dobu stále více spoléhá na informování zákazníků o jejich cestě pomocí SMS nebo emailu – cestující by se neměli na poslední chvíli divit, když se jim na cestě něco pokazí. K tomu skupina potřebuje kontaktní údaje lidí ve spojení s jejich aktuálními cestovními plány. Kvůli problémům s přesností na železnici je služba pro cestující často velmi důležitá.

Přístup „více rad než prodeje“ by se měl v budoucnu více zviditelnit i v cestovních centrech. Příští týden se v Düsseldorfu otevře zcela nové cestovní centrum, které bude tento koncept reprezentovat i prostorově. Dalších 24 bude následovat po celé zemi.

(mig)