„Musíme razantně investovat do dopravní infrastruktury, dluhová brzda je špatně. Stejně jako plánované rozdělení Deutsche Bahn,“ okomentoval výsledkům voleb do Spolkového sněmu a nadcházející sestavení spolkové vlády předseda vlivného německého odborového svazu v dopravě EVG Martin Burkert.
„Po volbách do Spolkového sněmu je nyní důležité rychle vytvořit stabilní vládu, aby se nastavil správný kurz do budoucna. Příští spolková vláda musí být spolkovou vládou pro dobrou infrastrukturu,“ prohlásil šéf vlivného odborového svazu v dopravě Martin Burkert.
S dluhovou brzdou v její současné podobě by podle Burkerta Německo bylo ještě více odsunuto „na vedlejší kolej“.
„Zde musí dojít ke změně směru. Aby železnice fungovaly a mosty se nerozpadaly, jsou zapotřebí dlouhodobé zajištěné investice,“ míní odborový předák.
Mohlo by vás zajímat
Rozdělení a privatizace Deutsche Bahn je podle Burkerta špatná cesta, jak toho dosáhnout. Návrh německé CDU/CSU rozdělit státní dráhy Deutsche Bahn na sektory dopravy a infrastruktury budí velké emoce. Nápad vítá německý antimonopolní úřad. Proti jsou odbory EVG a bývalý ministr dopravy Volker Wissing.
„Očekáváme, že toto pseudořešení bude rychle odstraněno. EVG je připravena pomoci utvářet reformy tak, aby se kvalita a dochvilnost na železnici vrátily do rovnováhy,“ uvedl dále Burkert.
Podle Burkerta je také třeba rychle se vypořádat s otázkou sociálního zabezpečení.
„Pracující v této zemi se obávají o budoucnost svých důchodů. Zajištění výše důchodu není společenský trik. Jde o větší respekt k celoživotním úspěchům milionů lidí, kteří ve stáří nesmí sklouznout do chudoby,“ varuje Martin Burkert.