Přístaviště podél Baťova kanálu na jižní Moravě letos čeká rozšíření. Jako první přijde na řadu Veselí nad Moravou. Ředitelství vodních cest České republiky (ŘVC) aktuálně vyhodnocuje nabídky na první etapu prací. „Uzavření smlouvy očekáváme v lednu,“ sdělil Ekonomickému deníku mluvčí ŘVC Jan Bukovský. Přípravné práce chce ředitelství zahájit v únoru 2025 a v březnu by mělo začít pracovat na staveništi. Předpokládané náklady jsou 70,4 milionu korun bez DPH.
Dokončení realizace první etapy rozšíření přístavu předpokládá Ředitelství vodních cest České republiky podle Bukovského do konce roku 2025 a nová stání u pevného mola v jižní části přístavu budou sloužit od počátku sezóny 2026. Přístav Veselí nad Moravou se bude rozšiřovat na jeho jižním břehu. Po úpravách by se měla zvýšit kapacita stání na 81 plavidel, čímž se tento přístav stane podle informací Ředitelství vodních cest České republiky největším rekreačním přístavem jak na Baťově kanálu, tak i České republice.
Ředitelství vodních cest České republiky zároveň vypsalo tendr na stavbu nového mostu přes Baťův kanál. Stavbu je nutné podle Bukovského budovat společně s první etapou rozšíření přístavu v průběhu roku 2025, protože by podle mluvčího byla s ohledem na stavby jiných investorů výstavba velmi složitá. „Prostor je dnes velmi složitě dopravně dostupný, a proto vybudování nového přemostění Baťova kanálu je jedinou formou jeho zpřístupnění pro provádění stavebních prací i následné užívání,“ uvedl Bukovský.
V současné době podle mluvčího běží lhůta pro podání nabídek. Uzavřena by měla být 3. února. „Pokud nebudou při zadávacím řízení komplikace, měl by být v průběhu února 2025 znám zhotovitel stavby,“ podotkl Bukovský. Doplnil, že přípravné práce by se měly rozběhnout v březnu a v dubnu by mělo dojít k zahájení prací na staveništi.
Mohlo by vás zajímat
„Dokončení realizace první etapy očekáváme v říjnu 2025, vše je odvislé na zdárném průběhu a dokončení zadávacího řízení. Celkové předpokládané náklady této dílčí stavby jsou 40,48 milionu korun bez DPH,“ informoval Bukovský.
Hodonín a Rohatec
Rozšiřování přístavišť na Baťově kanálu se netýká jen Veselí nad Moravou, na řadu přijdou i přístaviště v Hodoníně a Rohatci. Projekty plánuje Ředitelství vodních cest České republiky zahájit s koncem letošní plavební sezóny, podle Bukovského konkrétně v říjnu a realizovat přes zimu tak, aby byla plně k dispozici na plavební sezónu 2026. Předpokládané náklady jsou 50 milionů korun.
Drobnějšími úpravami projdou i další přístavy. „V přístavu Petrov začne na jaře 2025 vyrůstat nová budova sociálního zázemí s toaletami, sprchami i skladovacím zázemím, která zlepší pohodlí návštěvníků přístavu, kteří do přístavu připlují a stojí zde přes noc,“ upřesnil Bukovský. Předpokládané náklady jsou podle něj 25,96 milionu korun bez DPH.
V přístavišti Strážnice chce Ředitelství vodních cest České republiky vybudovat novou provozní budova pro správce přístavu. Předpokládané náklady dosahují částky 8,8 milionu korun bez DPH. „Tyto stavby budou k dispozici pro plavební sezónu 2026,“ uzavřel mluvčí Ředitelství vodních cest České republiky Jan Bukovský.