INZERCE

Aplikace Můj vlak Českých drah. Foto: České dráhy

Přes aplikaci Můj vlak bude nově možné koupit si i jízdenky na lokální MHD. Má to ale jeden problém

Mobilní aplikace Českých drah Můj vlak nabídne novou funkci, která usnadní zákazníkům státního dopravce přebíhání od perónů k automatům na jízdenky na městskou hromadnou dopravu. Novinka má ovšem jeden nemalý háček: peníze za jízdenku na MHD se totiž nestrhnou klientovi z účtu jako při použití drážní aplikace, ale zaplatí za ni svému operátorovi. Tudíž musí mít aktivovány prémiové služby.

Po poslední aktualizaci „appky“ Můj vlak, která má být už dostupná, si mohou cestující zakoupit SMS jízdenky na městskou hromadnou dopravu v šestnácti českých, moravských a slezských městech.

Jízdenky na městskou hromadnou dopravu (MHD) tak lze nově pořídit v nově vytvořené sekci e-shop. Dostupné jsou pro města Brno, České Budějovice, Hradec Králové, Cheb, Karlovy Vary, Liberec, Olomouc, Ostrava, Pardubice, Plzeň, Praha, Sokolov, Tábor, Ústí nad Labem, Zlín a Otrokovice. Pořízení jízdenky na MHD je možné také v informacích o detailu vlaku a ve speciální notifikaci, kterou uživatel obdrží před příjezdem do cílové stanice.

Aplikace připraví SMS zprávu k objednání jízdenky na MHD, tj. sestaví správný tvar podle zvoleného města a typu jízdenky a také předvyplní telefonní číslo. Cestující si pak sám odešle SMS objednávku jízdenky na MHD ze svého telefonu a zhruba do 2 minut obdrží jízdenku na MHD ve formátu SMS zprávy se standardní strukturou.

Platba operátorovi

Cena za službu a za jízdenku MHD je cestujícímu ale bohužel následně naúčtována nikoli v aplikaci Můj vlak, ale v jeho účtu za telefon. K využití této služby je proto potřeba mít číslo u českého mobilního operátora a zároveň u něj mít aktivované prémiové služby.

Kromě samotného odbavení SMS jízdenkami má aplikace Můj vlak ještě další novou funkci pro cestování prostředky MHD. V detailu stanic zobrazuje kromě vlakových přípojů také odjezdy návazných spojů MHD a případně i autobusů.

„Naši mobilní aplikaci neustále vyvíjíme a snažíme se tak zákazníkům co nejvíce zjednodušit cestování. Díky nové aktualizací cestujícím usnadníme tzv. první a poslední míli, tedy nejčastěji na cestu z domova na nádraží a dále od vlaku do cíle cesty tam, kde je potřeba popojet městskou hromadnou dopravou,“ říká člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Jiří Ješeta.

Ješeta pak doplnil: „Řada měst nabízí možnost odbavení při cestách po svém území formou SMS jízdenek. Aplikace nově pomůže cestujícím tyto jízdní doklady zakoupit, aniž by si museli pamatovat přesný tvar zprávy nebo číslo, na které ji mají odeslat. Zákazníci tak ušetří čas, který by jinak strávili sháněním papírových jízdenek na autobus, tramvaj nebo metro. Do budoucna plánujeme mobilní aplikaci dále rozšiřovat a cestujícím nabídnout nové možnosti odbavení ‚městskými‘ jízdenkami.“

Tomáš Rovný