INZERCE

Ilustrační snímek. Foto: Dopravní podnik hl. m. Prahy

Pražští radní odstartovali přípravu stavby nové tramvajové trati do Letňan a Čakovic

Rada hlavního města Praha schválila zahájení přípravy nové tramvajové tratě, která do budoucna propojí Sídliště Ďáblice, Letňany a Čakovice. Jejím cílem bude zlepšit dopravní obslužnost oblasti, která je doslova „zaplavena“ osobními auty a kde se hlavně v ranní špičce tvoří dlouhé kolony.

Návrh na jednání Rady přinesli dva náměstci primátora – Petr Hlaváček (STAN) a Adam Scheinherr (Praha sobě). „Nová tramvajová trať bude prodloužením od stávající smyčky Sídliště Ďáblice až k železničnímu uzlu Nádraží Čakovice. Nezahálíme a pokračujeme v pražském tramvajovém boomu,“ uvedl Scheinherr na síti Twitter.

Podle záměru uvedeného na webu Pražské integrované dopravy (PID) by na nové tramvajové trati mělo přibýt sedm nových zastávek. Jedna z nich bude umístěna v blízkosti Obchodního centra Letňany. Další zastávky pak zlepší dopravní obslužnost letňanského sídliště.

Trasa plánovaného tramvajového spojení Ďáblic, Letňan a Čakovic v Praze. Zdroj: PID

Městské čtvrti Letňany a Čakovice dlouhodobě usilují o posílení veřejné dopravy v severní části Prahy. Oblast trpí silnou dopravní zátěží, kterou navyšují Středočeši dojíždějící do Prahy za prací. Dopravní zátěž dále navýší nová čtvrť, která má vyrůst na ploše bývalého závodu Avia v Čakovicích. Podle plánů investiční skupiny Odien zde po roce 2025 vznikne nová čtvrť se zhruba 7000 byty pro 11 až 17 tisíc nových obyvatel.

Před pěti lety se hovořilo o jiném záměru – prodloužení linky metra C ze stanice Letňany k Nádraží Čakovice. Podle tehdejší analýzy Metroprojektu pro pražský dopravní podnik a magistrát by nový úsek o délce 3,5 kilometru se třemi stanicemi vyšel na 16 miliard korun a zabral by 12 let příprav a realizace. Vzhledem k časové a finanční náročnosti metra tak zřejmě dostane přednost výstavba tramvajové trati.

Tomáš Rovný