Od této soboty, zhruba od půlnoci z pátku na sobotu, zahajuje Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) rekonstrukci tramvajové tratě na nábřeží Edvarda Beneše v úseku mezi Čechovým a Štefánikovým mostem. Rekonstrukce téměř čtyřicet let staré tratě potrvá do pátku 15. října 2021 do půlnoci, proto bude v celém úseku obousměrně přerušen provoz tramvají, a i nadále vyloučena automobilová doprava. V průběhu rekonstrukce se změní trasy pravidelných tramvajových linek 15, 17, 93 i obou historických 42 a 43.
Náhradní doprava nebude zavedena. Dopravní podnik místo ní zavede v denním provozu polokružní tramvajovou linku 27.
Posun blíž k řece
„Na nábřeží Edvarda Beneše začala Technická správa komunikací opravou odvodnění a vozovky včetně části dlažby při výjezdu z Letenského tunelu. Teď dopravní podnik naváže rekonstrukcí tramvajové trati. Zároveň během rekonstrukce posunujeme trať o půl metru směrem k řece, aby byl nástup do tramvají pohodlnější a nebyla mezi nimi nepříjemná mezera,“ říká náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP Adam Scheinherr.
Tramvajovou trať na nábřeží Edvarda Beneše dopravní podnik naposledy rekonstruoval v roce 1982. Před jedenácti lety sice prošla opravou, šlo však o opravu užitým materiálem a část trati leží na původních velkoplošných panelech, které dožívají.
Nová trať bude na betonové desce s pružným upevněním kolejnic a asfaltovým povrchem, díky čemuž se sníží hluk a vibrace z tramvajového provozu.
Lepší průjezd tramvají i autobusů
„Trať během rekonstrukce posuneme na základě dohody s pražským magistrátem, sedmou městkou částí a IPR o zhruba čtyřicet až padesát centimetrů směrem k řece, aby se plně využil uliční profil. Ve směru na Klárov kolem tratě nainstalujeme tvarovky. Díky tomu se zlepší průjezd v tomto směru nejen pro tramvaje, ale i pro zájezdové autobusy i pro širší osobní auta. Ve směru z centra naopak budou auta nově jezdit po tramvajovém tělese. V konečném důsledku očekáváme, že díky tomuto řešení zde ubude konfliktních a nebezpečných situací mezi tramvajemi a individuální automobilovou dopravou, a v neposlední řadě se zlepší jízdní doba tramvajových spojů,“ říká člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch Jan Šurovský.

Tramvajovou trať v úseku Čechův most – Klárov se dopravní podnik zatím rekonstruovat nechystá. „V tomto úseku je zhruba třetinový provoz ve srovnání s úsekem mezi Čechovým a Štefánikovým mostem, proto se trať tolik neopotřebovává, navíc v roce 2008 byly panely kompletně vyměněny za nové“ doplňuje Jan Šurovský.
Navazující úsek na nábřeží kapitána Jaroše je mnohem mladší, zde rekonstrukce proběhla v roce 2012 a výměna opotřebených kolejnic na jaře 2019.
Mohlo by vás zajímat
Změny tras tramvajových linek
Linka 15 je ve směru od Olšanských hřbitovů ze zastávky Dlouhá třída odkloněna přes zastávky Strossmayerovo náměstí a Veletržní palác do obratiště Výstaviště.
Linky 17 a 93 jsou v úseku Staroměstská – Strossmayerovo náměstí odkloněny přes zastávky Malostranská, Sparta a Letenské náměstí (všechny spoje linky 17 jsou provozovány v trase Levského – Vozovna Kobylisy).
Historická linka 42 je vedena v trase Dlabačov – Pražský hrad – Královský letohrádek – Sparta – Strossmayerovo náměstí – Dlouhá třída – Náměstí Republiky – Masarykovo nádraží – Václavské náměstí – Národní třída – Národní divadlo – Újezd – Malostranská – Královský letohrádek – Pražský hrad – Dlabačov.
Historická linka 43 je vedena v trase Vozovna Střešovice – Prašný most – Hradčanská – Sparta – Strossmayerovo náměstí – Výstaviště – Planetárium Praha – Výstaviště – Strossmayerovo náměstí – Sparta – Chotkovy sady – Královský letohrádek – Pražský hrad – Vozovna Střešovice.
V denním provozu je zavedena linka 27 polookružně v trase Levského – Sídliště Modřany – Nádraží Modřany – Nádraží Braník – Výtoň – Palackého náměstí – Jiráskovo náměstí – Národní divadlo – Staroměstská – Malostranská – Čechův most – Právnická fakulta – Staroměstská – Národní divadlo – Jiráskovo náměstí – Palackého náměstí – Výtoň – Nádraží Braník – Nádraží Modřany – Sídliště Modřany.
ede