Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) uzavřel prováděcí smlouvu s tureckou společností Bozankaya na nákup dalších 23 trolejbusů Bozankaya SNG 12T s elektrovýzbrojí Medcom a dalším příslušenstvím v celkové hodnotě 312,6 milionů korun bez DPH. Všechny trolejbusy se dodavatel zavazuje dodat DPP do konce dubna příštího roku, uvedl DPP v oznámení na svém webu.
Jedná se o nákup vozidel z rámcové smlouvy na až 70 trolejbusů standardní délky 12 metrů, kterou letos v lednu uzavřel DPP se společností Bozankaya, která byla vítězem veřejné zakázky. Prvních sedm vozidel DPP z této rámcové smlouvy objednal už letos v únoru s termínem dodání na konci února příštího roku.
Domovskou garáží objednaných vozidel budou Řepy. Jsou určena pro zajištění provozu na připravovaných trolejbusových linkách č. 52 Na Knížecí – U Waltrovky (v současnosti autobusová linka č. 137), č. 51 Hradčanská – Bořislavka (nyní autobusová linka č. 131) a č. 53 Karlovo náměstí – Stadion Strahov (v současnosti autobusová linka č. 176).
Výstavbu infrastruktury pro první z uvedených elektrifikačních projektů DPP již realizuje. Dokončena a uvedena do provozu by měla být do 30. dubna 2026. Na zhotovitele stavby infrastruktury pro elektrifikaci autobusových linek č. 131 a 176 DPP na konci loňského roku vypsal veřejné zakázky. Jejich dokončení se má odehrát v dubnu, zahájení staveb pak v květnu.
Mohlo by vás zajímat
Jak připomíná agentura ČTK, v Praze jezdí v tuto chvíli dvě trolejbusové linky – z Veleslavína na letiště a z Palmovky do Miškovic. Dále je v plánu kromě zmíněných linek například zavedení trolejbusů namísto autobusové linky 191, která jezdí z Na Knížecí na letiště, 201 z Nádraží Holešovice na Černý Most nebo linky 134 mezi Dvorci a Podolskou vodárnou.
Společnost Bozankaya zahájila činnost v Turecku v roce 2003, centrálu má v hlavním městě Ankaře. Během více než dvaceti let vyrostla ve významného výrobce tramvají, trolejbusů, elektrobusů a vozidel metra. V posledních letech se prosazuje na zahraničních trzích, příkladem může být dodávka 33 trolejbusů do rumunského Temešváru nebo dodávka vozů metra do thajského Bangkoku (v konsorciu se Siemens Mobility).