Čtvrtek, 23. září, 2021

Z Prahy zmizí dalších 247 reklam, polovina byla umístěna nelegálně

DALŠÍ ČLÁNKY AUTORA

Praha pokračuje v čištění města od reklamního smogu. Hlavní město díky dnešnímu rozhodnutí radních vypoví smlouvy na všechny reklamy do 8 m2 s výjimkou městského mobiliáře. Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) učiní totéž a zajistí odstranění reklam na pozemcích ve své správě i ve správě magistrátu.

Na zhruba o 100 městských pozemcích hlavního města Prahy se nachází téměř 250 reklamních zařízení. Přibližně polovina z nich je ovšem umístěna bez platné smlouvy a budou odstraněny v nejbližších dnech.

„Reklam v Praze od devadesátých let minulého století neustále přibývalo, nosiče neměly jednotnou podobu a dneska už z nich mnohde zbyly jen opuštěné rezavé konstrukce. Velká část reklamy je navíc umístěna nelegálně. Reklama do města patří, ale musí mít jasná pravidla, proto teď odstraníme 247 cedulí, plakátovacích ploch a dalších nosičů, které jen zahlcovaly veřejný prostor. Reklama do osmi metrů čtverečních bude nově patřit jen na městský mobiliář,“ řekl náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Výše nájmu za rok 2019 na legálně zasmluvněných nosičích činila celkem 2 225 211 Kč. K nelegálnímu umisťování reklamních zařízení na pozemcích hlavního města však dochází i nadále. Je přitom komplikované vykonávat efektivní kontrolní činnost a nelegální zařízení pravidelně odstraňovat, neboť v každém jednotlivém případě je nutné dohledávat, zda k danému zařízení smlouva existuje. To činí kontrolu administrativně náročnou, proto se dnešním rozhodnutím Rady hl. m. Prahy budou odstraňovat všechny reklamy bez rozdílu s výjimkou ploch městského mobiliáře.

„Praha je stále velmi zahlcena reklamními nosiči, které vizuálně znehodnocují podobu města a navíc často překáží v pohybu chodcům nebo výhledu řidičům na křižovatkách. Naším cílem je kultivovat prostředí, ve kterém žijeme. Postupné čištění města od reklam je navíc v souladu s Manuálem tvorby veřejných prostranství z dílny Institutu plánování a rozvoje Prahy,“ dodal náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast územního rozvoje Petr Hlaváček.

Do této kategorie malých reklam patřila i smlouva na lavičky uzavřená se společností AD-Net spol. s.r.o., která byla již v září 2019 vypovězena. Na základě výpovědi a rozsudku soudu bude z území metropole odstraněno celkem 1411 reklamních laviček s reklamní plochou do 1 m2.

-red-

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

FacebookTwitter