Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) získal pravomocné povolení záměru stavby další nové tramvajové tratě, jde o úsek z Libuše do Nových Dvorů. Jedná se o prodloužení úseku tratě mezi Sídlištěm Modřany na Libuší, který DPP zprovoznil v květnu 2023. Veřejnou zakázku na zhotovitele chce vyhlásit dopravní podnik letos. K zahájení stavby má dojít v roce 2026 a zprovoznění v roce 2027. Předpokládané stavební náklady na vybudování tratě jsou 1,5 miliardy korun.

Nová trať Libuš – Nové Dvory má být dlouhá 1,8 kilometru a cestující budou mít k dispozici dva páry zastávek. Ukončena bude blokovou smyčkou. Trať bude začínat ve stávající zastávce Libuš, kde dopravní podnik vybuduje také základy podchodu k budoucí stejnojmenné stanici metra D.

Nová trať dále povede severním směrem Novodvorskou ulicí ke stávajícím autobusovým zastávkám Přírodní. Ty budou nahrazeny novým párem stejnojmenných zastávek, které mají sloužit jak tramvajím, tak autobusům.  Obsluhovat mají okolní zástavbu, zejména bloky panelových domů v Mirotické ulici.

Trať pak pokračuje dále a za křižovatkou Novodvorské ulice s Chýnovskou bude ukončena blokovou, jednokolejnou a jednosměrnou smyčkou vedenou Novodvorskou, Durychovou, Libušskou a Chýnovskou ulicí. V Durychově ulici má v plánu dopravní podnik vybudovat v blízkosti plánovaného vestibulu metra výstupní a nástupní konečnou zastávku Nové Dvory.

Mohlo by vás zajímat

„V okolí se chystá rozsáhlá bytová výstavba a po otevření metra D tu vzniknou přestupní uzly ve stanicích Libuš a Nové Dvory,“ uvedl náměstek pražského primátora Zdeněk Hřib (Piráti). Praha podle něj zažívá dobu tramvajovou.

„Stavíme trať na Václavském náměstí, nedávno jsme dokončili trať na Pankráci a získali povolení na tratě na Jarov, Strahov, do Malešic a u Muzea. Na Dvoreckém mostě mezitím vzniká nové kolejové spojení Prahy 4 a 5, které bude důležitou součástí našeho klíčového projektu – tramvajového okruhu,“ dodal Hřib. Navíc se podle něj už vyrábí nové tramvaje Škoda ForCity Plus 52T.

Dopravní podnik hl. m. Prahy obdržel pravomocné povolení záměru stavby tramvajové tratě Libuš – Nové Dvory. Zdroj: DPP

Místopředseda představenstva a technický ředitel DPP – Povrch Jan Šurovský uvedl, že v úseku Sídliště Modřany – Libuš – Nové Dvory budou moci jezdit jednosměrné tramvaje, které jsou pro tuto dálkovou relaci z centra města mnohem vhodnější než současné vozy KT8.

Tramvajová trať Libuš – Nové Dvory se podle dopravního podniku úzce koordinuje s přípravou metra D, ale také s rozvojovými projekty výstavby bytových domů plánovanými jak sesterskou městskou Pražskou developerskou společností (PDS), tak i soukromými firmami na Nových Dvorech a v Libuši.

„Další koordinace proběhla s Pražskou vodohospodářskou společností (PVS), protože součástí výstavby této tramvajové tratě bude také rozsáhlá přeložka vodovodních přivaděčů DN 1200 v Novodvorské ulici v celkové délce téměř dvou kilometrů potrubí dvou paralelně vedených řadů,“ uvedl dopravní podnik. Právě náročná přeložka přivaděčů navýšila podle podniku cenu tendru.