INZERCE

Od neděle se zkrátí doba jízdy z Prahy do Českých Budějovic na 100 minut, v Táboře budou vlaky za necelou hodinu. Foto: Wikimedia commons

Praha-Tábor za 59 minut. Modernizace čtvrtého železničního koridoru končí

Počátkem září byl obnoven plnohodnotný dvoukolejný provoz mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi. Původní trať nahradila téměř 20 kilometrů dlouhá přeložka. Tím se modernizace  železničního koridoru z Českých Budějovic do Prahy chýlí ke konci. Vlaky zde v budoucnu budou jezdit 200 kilometrovou rychlostí.

Modernizace části koridoru mezi Sudoměřicemi a Voticemi je jednou z nejvýznamnějších současných investic do železniční infrastruktury u nás. „Díky nové trati se současně zkrátí jízdní doby vlaků z Prahy do jižních Čech. Od poloviny prosince zvládnou expresy trasu mezi Prahou a Táborem za 59 minut,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda a pokračuje: „Pojede se tak o 17 minut rychleji než před zahájením stavebních prací. Cesta z Prahy do jihočeské metropole pak bude trvat 100 namísto původních 122 minut.“

V následujícím období proběhne přeměření železničního svršku, po jehož vyhodnocení bude provedena úprava geometrické polohy koleje a uskuteční se rychlá pantografová zkouška na instalovaném trakčním vedení. Od poloviny prosince, tedy od začátku platnosti nového jízdního řádu, se zde začne jezdit plnou traťovou rychlostí 160 kilometrů v hodině. Po instalaci systému ETCS budou moci vlaky zrychlit až na 200 kilometrů za hodinu. 

Mezi Veselím nad Lužnicí a Táborem začíná dnes výluka

Zkrácení jízdního času se promítne také po zprovoznění další přeložky mezi Soběslaví a Doubím u Tábora. Zde se 11. září předpokládá zahájení jednokolejného provozu. Předcházet tomu bude výluka mezi Veselím nad Lužnicí a Táborem od dnešního dne do 11. září, během které proběhne aktivace zabezpečovacího zařízení na nové trati včetně napojení do sousedních stanic.

Prvních několik dní budou vlaky jezdit rychlostí 50 kilometrů za hodinu, poté se zvýší na 110 kilometrů v hodině. Od 1. listopadu je pak plánováno zprovoznění druhé koleje, plnohodnotný dvoukolejný provoz začne 12. prosince. Do zahájení provozu s ETCS bude maximální rychlost omezená na 160 km/h, poté se zvýší až na 200 km/h.

Dlouholetá modernizace

Modernizace úseku mezi Sudoměřicemi a Voticemi začala v květnu 2018. Definitivně hotovo bude v příštím roce. Celkové náklady dosáhnou částky 6,7 miliardy korun. Mezi Soběslaví a Doubím se staví od září 2019, zcela hotovo bude také příští rok. Předpokládané celkové náklady činí 4,8 miliardy korun.

Oba projekty jsou spolufinancovány Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020.

Jana Bartošová