Expresní linku mezi Prahou a Berlínem budou zajišťovat ComfortJety. Nejmodernější soupravy Českých drah na ní mají plně pokrýt provoz. Dosavadní vozy národní dopravce přesouvá na tuzemské tratě.  

„Od 26. července budeme mít v oběhu na Berlín, kde budou vlaky během výluky na trati Berlín – Hamburk následujících devět měsíců končit, celkem tři devítivozové soupravy a tři osmivozové soupravy, které budou stále doplněny původními restauračními vozy,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.

Hlavní páteř dálkové dopravy

Na vlacích Berliner Ex5 Praha – Berlín – Hamburk pojedou v rámci spojení EC 378, EC 170 a EC 258 ComfortJety v dočasném osmivozovém řazení s původním restauračním vozem WRmz815. Ostatní vlaky na lince Praha – Berlín, s výjimkou spojů EC 172 / 173 Hungaria sestavených z maďarských souprav, budou již zajištěné devítivozovými jednotkami ComfortJet

Vlak
Část souprav České dráhy převzaly. Foto: České dráhy

České dráhy počítají s ComfortJety jako s hlavní páteří dálkové mezistátní dopravy. Kromě Německa s nimi cestující budou jezdit z Prahy do rakouského Villachu, do Bratislavy a Budapešti a od poloviny příštího roku až do dánské Kodaně.

Rychlost až 230 kilometrů za hodinu

České dráhy mají u konsorcia Siemens – Škoda aktuálně objednáno dodání celkem dvaceti netrakčních jednotek ComfortJet. Celkem sedm devítivozových a pět osmivozových souprav dopravce již převzal.

Finální souprava ComfortJet má devět vozů a nabízí 555 míst k sezení, z toho 99 je v 1. třídě. Dalších 18 míst se nachází v restauračním voze. Délka vlaku je zhruba 237 metrů a je určen pro maximální rychlost 230 kilometrů za hodinu.

Soupravy budou v provozu s lokomotivami Siemens Vectron upravenými právě na tuto rychlost. Maximální rychlosti budou moci vlaky dosáhnout například na trati z Berlína do Hamburku nebo na nové trati Koralmbahn v Rakousku.

Mohlo by vás zajímat

Přesun na Slovácký expres

Vozy Českých drah, které dosud jezdily do Německa se přesunou například na linku R18 Slovácký expres mezi Prahu a Luhačovice, kde začnou jezdit oddílové vozy 2. třídy Bmz232, nebo na linky R20 Labe Praha – Kralupy nad Vltavou – Roudnice nad Labem v úseku mezi Ústím nad Labem a Děčínem. Restaurační vozy WRmz815 pak budou přesunuty do Bohumína a nasazovány na vlacích na lince Ex1 Praha – Ostrava – Bohumín.

České dráhy vypravují v aktuálním jízdním řádu 148 mezistátních dálkových spojů a další čtyři sezónní vlaky do Polska. Spoje obsluhují více než 120 různých destinací v osmi evropských zemích, a to v Německu, Rakousku, Polsku, na Slovensku, v Maďarsku a ve Švýcarsku a díky novému spojení Adriatic Express polského dopravce PKP Intercity také ve Slovinsku a Chorvatsku.