Ředitelství silnic a dálnic České republiky (ŘSD) před vánočními svátky odstartovalo tendr na dostavbu posledního úseku dálnice D11 mezi Jaroměří a Trutnovem. Předpokládaná hodnota zakázky je 12,5 miliardy bez DPH. Na sociální síti X to uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Na projekt je už vydáno stavební povolení a probíhá majetkoprávní příprava.

Mátl také zmínil, že v prvním čtvrtletí příštího roku začne archeologický výzkum. Stavba úseku o délce 19,6 kilometru by podle plánů ŘSD měla začít v roce 2025 a s uvedením do provozu se počítá v roce 2028.

Agentura ČTK uvedla, že má ŘSD od letošního května od hradeckého hejtmanství také vydané stavební povolení na stavbu pěti vedlejších objektů budoucí dálnice. Připravuje i stavbu přeložky silnice II/299 Zboží – Choustníkovo Hradiště, která od východu napojí patnáctitisícový Dvůr Králové na dálnici.

Stavbu dalšího navazujícího úseku dálnice D11, tentokrát z Trutnova na hranici s Polskem, zdržely spory ohledně vítězství v tendru o deset měsíců. Nakonec ŘSD podepsalo smlouvu se sdružením, v jehož čele stojí MI Roads.

Mohlo by vás zajímat

Jak už dříve obsáhle Ekonomický deník informoval, tendr na stavbu úseku Trutnov – hranice původně vyhrál polský Budimex, ale jeho vítězství po námitkách firmy MI Roads zrušil antimonopolní úřad. ŘSD následně Budimex z tendru vyloučilo. Budimex se pak obrátil na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), ale neuspěl.

Důvodem vyloučení polské společnosti z tendru bylo podle ÚOHS to, že u stavby tunelů nesplnil požadavky na předložení referenčních zakázek. Budimex v tendru předložil cenu 11,35 miliardy korun bez DPH. Sdružení vedené MI Roads nabídlo v soutěži druhou nejnižší cenu, a to 11,71 miliardy korun bez DPH.

Dálnici D11 mezi Prahou, Hradcem Králové a hranicí s Polskem začal stát stavět v roce 1978, první z úseků z Prahy do Bříství byl otevřen v říjnu 1984. Dosud je z plánovaných 154 kilometrů hotových 113 kilometrů. Od prosince 2021 dálnice končí na severním okraji Jaroměře.