Německé železnice Deutsche Bahn oznámily, že nový dálkový vlak ICE L byl schválen k provozu v Německu a může být uveden do provozu s cestujícími podle původního plánu na konci roku 2025.

Tento důležitý krok ukončuje zpoždění, které vzniklo kvůli problémům s dodávkami od španělského výrobce Talgo a prodlevám v testování a schvalování.

Postupné nasazení nových vlaků

Nové vlaky budou postupně zaváděny od změny jízdního řádu v polovině prosince, nejprve na trase mezi Berlínem a Kolínem nad Rýnem. Deutsche Bahn objednala celkem 79 vlaků ICE L, přičemž první čtyři mají vyjet ještě letos, další pak v roce 2026.

ICE L testování
Jedná se o jediný dálkový vlak na světovém trhu se stoprocentně nízkopodlažní úrovní na úrovni nástupiště. Foto: Talgo

Inovace a komfort pro cestující

Jednou z hlavních předností vlaků ICE L je nízkopodlažní nástup bez schodů, což zajišťuje lepší přístupnost pro všechny cestující. „Naši cestující se mohou těšit na nejvyšší úroveň pohodlí,“ uvedla Stefanie Berk, členka představenstva Deutsche Bahn zodpovědná za marketing a prodej dálkové dopravy. Nový design interiéru zahrnuje moderní sedadla, osvětlení přizpůsobené denní době, zásuvky a držáky na tablety u každého sedadla.

Omlazení vozového parku dálkové dopravy

Vlaky ICE L mají nahradit zastaralé soupravy Intercity 1. Přestože vizuálně připomínají spíše vlaky IC než klasické ICE, jsou důležitým krokem k modernizaci dálkové železniční dopravy. Vlaky dosahují rychlosti až 230 km/h a nabízejí kapacitu 562 sedadel.