Analytická společnost IDC zveřejnila statistiky, podle kterých se ve druhém čtvrtletí tohoto roku prodalo o 4 % méně tabletů, než před rokem.
Zatímco ve druhém čtvrtletí roku 2014 se globálně prodalo 48 milionů kusů tabletů, letos to bylo pouze 44,7 milionů kusů. Poklesl se znatelně dotkl i lídra na trhu, firmy Apple, který prodal 10,9 milionů kusů iPadů. To je o téměř 18 procentních bodů méně, než před rokem. I tak však Apple stále ovládá čtvrtinu trhu. Druhý největší výrobce tabletů na světě, společnost Samsung, ve druhém čtvrtletí prodal 7,6 milionů kusů tabletů, což je o 12 % méně, než před rokem. Samsung ovládá 17 % trhu s tablety.
Třetí skončilo s 5,7% podílem na trhu Lenovo, kterému se naopak v meziročním srovnání podařilo prodat o 6,8 % tabletů více, a to 2,5 milionů kusů. Na čtvrté příčce se pak umístily firmy Huawei a LG Electronics, jimž se podařilo shodně prodat 1,6 milionů kusů tabletů. Zatímco Huawei má 3,7% podíl na trhu, LG Electronics ovládá 3,6 % trhu s tablety. Nutno podotknout, že obě firmy v meziročním srovnání zaznamenaly raketový nárůst – zatímco pročet prodaných tabletů Huawei vzrostl o 103,6 %, u LG Electronics to bylo dokonce o 246,6 %.
Když už je řeč o Applu: jeho akcie se propadly na nejnižší úroveň za více než šest měsíců. Odepsaly 3,2 procenta na 114,64 dolaru. Za jejich poklesem podle obchodníků stojí mimo jiné obavy ze zpomalení hospodářského růstu v Číně a také skepse ohledně poptávky po chytrých telefonech iPhone 6.
Osm z deseti společností s nejvyšší tržní kapitalizací dnes pochází ze Spojených států, dvě z Číny. Nejhodnotnější evropskou firmou je švýcarský farmaceutický koncern Novartis na jedenáctém místě. Nejhodnotnější německá společnost Bayer následuje teprve na 62. místě žebříčku.
-of-