INZERCE

Centrum Veselí nad Moravou bylo téměř dva roky neprůjezdné. Foto: Město Veselí nad Moravou

Po 20 letech vyřešeno. Ve Veselí nad Moravou otevřeli strategické křižovatky

Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo nové okružní křižovatky ve Veselí nad Moravou. Po dvaceti letech tak město vyřešilo tranzitní dopravu v centru, kudy denně projede 12 tisíc vozidel.  V rámci stavby došlo také k významnému archeologickému nálezu, při kterém byl odhaleny pozůstatky původního hřbitova.

 „Pro Město Veselí nad Moravou jde o velmi významnou stavbu. Diskuze nad způsobem řešení tranzitní dopravy v centru města trvala více než dvacet let a jsme rádi, že Ředitelství silnic a dálnic našlo prostředky pro její realizaci. Spolu se stavbou nové rychlostní komunikace D55 od Starého města do Bzence a dále na Hodonín by to mělo zásadně napomoci bezpečnosti i plynulosti dopravního provozu.“, říká starosta města Petr Kolář.

Kromě přestavby původních stykových křižovatek na okružní byly zrekonstruovány obě silnice v centru, parkovací zálivy a chodníky, které doplnily cyklopruhy.

Výstavbu provázela výrazná dopravní omezení, prakticky dva roky bylo centrum města úplně neprůjezdné.

„Doprava je klíčovým tématem nejen pro naše město. Dopravní omezení, která byla spojená s touto stavbou, byla samozřejmě nepříjemná nejen pro Veselany, ale pro všechny řidiče z celého regionu.“, doplňuje starosta Petr Kolář.

Archeologický nález

Bonusem výstavby, která trvala dvě stavební sezóny, byl významný archeologický nález.

„V průběhu stavby pracovníci objevili pozůstatky původního hřbitova, které následně prozkoumali archeologové. Celkově šlo o 520 hrobů. Tento nález termín dokončení prací naštěstí příliš neposunul“, říká ředitel ŘSD Brno David Fiala.

Kosterní nález byl archeology datován do období středověku. Foto: ŘSD

Hřbitov, který se nacházel v blízkosti kostela, archeologové zasadili do období středověku.

„Jedná se o původní hřbitov, který byl postaven v 1. polovině 13. století. Do této doby předběžně datujeme i nálezy kosterních pozůstatků,“ řekla vedoucí archeologického výzkumu Michala Přibylová.

Celková cena stavby, jejímž zhotovitelem byl STRABAG Zlín, vyšla na téměř 45 milionů korun.

Jana Bartošová