Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) podepsaly se Škoda Group rámcovou smlouvu na dodání až 33 trolejbusů typu Škoda 26Tr a až 20 trolejbusů typu Škoda 27Tr. Dodávka vozidel započne už v příštím roce, rámcová smlouva je pak uzavřena až do roku 2030. Celková hodnota kontraktu je 935 milionů korun.

PMDP si u českého výrobce prostředků hromadné dopravy objednala celkem 9 vozidel Škoda 26Tr, které se v ulicích objeví postupně mezi lety 2023 a 2025,  a 4 vozidla Škoda 27Tr s dodávkou plánovanou v roce 2025. Smlouva počítá i s opcí na dalších 24 trolejbusů typu 26Tr a 16 trolejbusů typu 27Tr s možností využití až do roku 2030.

,,Trolejbusy k Plzni neodmyslitelně patří a já věřím, že se v jejích ulicích budou ty škodovácké objevovat i v budoucnu. Podpora městské hromadné dopravy a její výrazná modernizace je klíčem k lepšímu životu ve městech a kvalitnější dopravy. Věříme, že se budou i další města inspirovat Plzní a zvýší úroveň dopravy.“, říká prezident Components & Bus Mobility ve Škoda Group Petr Novotný.

Nová podoba trolejbusů

Délka trolejbusu Škoda 26Tr je 12 metrů a typ Škoda 27Tr je kloubový s délkou 18 metrů. Součástí vozidel je trakční baterie, která umožňuje provoz v úsecích bez trolejového vedení, čím je zajištěna obslužnost i ve vzdálenějších oblastech města. Cestujícím bude k dispozici moderní informační a odbavovací systém s obrazovkami, jízdnímu komfortu přispěje i výkonná klimatizace. Ke zvýšení bezpečnosti bude trolejbus opatřen kamerovým systémem.

Vozidla jsou speciální tím, že mají druhé dveře předsuvné, což je typické spíše pro tramvaje. Na rozdíl od dveří tradičně používaných v autobusech, předsuvné dveře výrazně rozšiřují nástupní prostor. To usnadňuje nástup vozíčkářů i rodičů s dětskými kočárky. Ve špičce širší prostor umožňuje rychlejší výměnu cestujících.

Jana Bartošová