Po zcela nové silnici se dnes poprvé projedou řidiči u Loun. Ředitelství silnic a dálnic otevírá první polovinu šesti kilometrů dlouhého úseku budované dálnice D7 na obchvatu města. V souladu s usnesením vlády bude dvouproudová silnice od Slaného až po Chomutov zkapacitněna na dálnici D7 se čtyřmi pruhy.
Řidičům dnes začne sloužit nově vybudovaný jízdní pás ve směru na Prahu. Na něj bude sveden veškerý provoz a stavební firmy začnou pracovat na současné silnici I/7, která se promění ve druhou polovinu D7.
Od Prahy po Slaný je již čtyřproudová komunikace D7 vybudována.
Hlavní silniční tah D7 Praha–Chomutov–hranice se Spolkovou republikou Německo umožní po přestavbě rychlé spojení českého vnitrozemí s oblastí Chemnitz v Sasku a dalšími evropskými městy.
Vzhledem ke složitému horskému terénu v území od Chomutova po Horu Svatého Šebestiána a neúměrně vysokým nákladům na vybudování dálnice v tomto úseku, zde byla přeložka v minulých letech vybudována jako dvoupruhová silnice se stoupacími pruhy a pruhy pro klesání.
Louny jsou již pátým obchvatem
V úseku od hranic Středočeského a Ústeckého kraje po Postoloprty byly v minulých letech na silnici I/7 vybudovány obchvaty Panenského Týnce, Chlumčan, Postoloprt. Dnes otevíraný obchvat Loun je tedy pátým v řadě.
Jedním z nejdůležitějších důvodů přestavby silnice je zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a zejména strategické průmyslové zóny Žatec-Triangle, vybudované v prostoru bývalého vojenského letiště, která je jednou z největších v České republice.
Data o stavbě
Název: D7 Louny, zkapacitnění obchvatu
Hlavní trasa: 6130 metrů
Počet stavebních objektů: 70
Mostní objekty: 4
Celková délka mostů: 116 m
Mimoúrovňové křižovatky:
MÚK Louny-západ (délka větví: 748 m)
Délka protihlukových stěn: 260 metrů
Oplocení silnice proti zvěři: 3644 metrů
Předpokládaná cena stavby:
977 000 000 korun, spolufinancováno z fondů EU
Celý úsek dálnice D7 by měl být otevřený v červnu příštího roku.
Jana Bartošová