Od března lze v Ostravě žádat o dotace na výměnu nevhodné reklamy

Od března budou moci podnikatelé žádat město Ostrava o dotaci na náhradu nevyhovujícího reklamního značení. Dotační program je určen menším podnikatelům, kteří mají své provozovny na území, kde od ledna začalo platit nařízení o regulaci takzvaného reklamního smogu. Mění se jím pravidla pro venkovní reklamu. Město má na dotaci vyčleněny tři miliony korun. Novinářům to dnes řekla mluvčí magistrátu Andrea Vojkovská.

O dotaci je možné žádat až do konce srpna. Dosáhnout na ni mohou ale jen žadatelé, jejichž celkový obrat za uplynulé účetní období nepřekročil deset milionů korun. Maximálně může zájemce získat 30.000 korun. „Na dotaci tak dosáhne minimálně 100 ostravských provozoven,“ uvedla Vojkovská. Z dotace je možné uhradit nejvýše 70 procent uznatelných nákladů. Minimální výše příspěvku na jeden projekt je 3000 korun.

Pro snadnější orientaci podnikatelů a majitelů provozoven v problematice venkovních reklam vydalo město Manuál umísťování reklamy města Ostravy, uvedla mluvčí. „Přináší návod, jak rozeznávat vhodná a vkusná řešení, a názorně prezentuje reklamy nevhodné. Vysvětluje, jak lze vizuálně vyčistit prostor, ve kterém jednotlivé provozovny mnohdy v důsledku reklamního smogu nyní nevynikají,“ podotkla.

Město chce pomocí finanční motivace dosáhnout postupné výměny nevhodných reklamních označení provozoven, připomněla Vojkovská. Magistrát už několik měsíců jedná také s obvody a kulturními institucemi, které by rovněž postupně měly upravit svou prezentaci.

Z dotace je možné hradit například náklady na grafický návrh reklamního označení provozovny, jeho výrobu a instalaci. Podmínky dotačního programu a další informace k projektu lze najít na webových stránkách www.ostrava360.cz.

-čtk-