INZERCE

Od 15. prosince mají vlaky opět jezdit na přibližně 70 kilometrů dlouhé, kompletně zrekonstruované trati. Foto: Deutsche Bahn

Obří železniční špunt končí. Generální rekonstrukce Riedbahn se chýlí k závěru

Němečtí cestující vlakem si za necelé tři týdny oddychnou. Obří dopravní špunt v podobě generální renovace páteřní trať mezi Frankfurtem a Mannheimem bude ukončen v nadcházejících týdnech. Výluka trvá od ukončeného fotbalového mistrovství světa. Trolejové vedení na trati je opět pod napětím.

Trolejové vedení na Riedbahn je nyní opět pod napětím, jak oznámila společnost Deutsche Bahn. Od 15. července byla páteřní trať odstavena kvůli obnově výhybek, kolejí, trolejového vedení, protihlukových stěn, zabezpečovací techniky a stanic podél trati, a to zejména v rámci celkové renovace trati.

Od 15. prosince mají vlaky opět jezdit na přibližně 70 kilometrů dlouhé, kompletně zrekonstruované trati.

Do té doby bude dálková a nákladní doprava stále provozována na objízdných trasách. Od zahájení výstavby v polovině července Deutsche Bahn nahradila regionální dopravu 150 moderními náhradními autobusy.

Vzhledem k tomu, že trolejové vedení je nyní opět v provozu, Deutsche Bahn také varuje před neoprávněným vstupem do železničních zařízení. Železniční nadzemní vedení má napětí 15 000 voltů – i vzdálenost menší než 1,50 metru od trolejového vedení může vést k fatálnímu zásahu proudem.

Takovou výluku na železniční trati jako na Riedbahn dosud cestující v Evropě nezažili. Generálně se rekonstruuje traťový svršek, protihlukové stěny a zabezpečovací technika a modernizuje 20 stanic. Koncept je poprvé implementován na celostátní úrovni. Práce měly podle Deutsche Bahn trvat pět měsíců. Celkem 70 kilometrů trati mezi Frankfurtem nad Mohanem a Mannheimem je zcela vyloučeno pro železniční provoz. Úsekem denně projede přes 300 vlaků.

Deutsche Bahn vyčíslila náklady na 1,3 miliardy eur.

Cestující budou čelí výrazným omezením až do poloviny prosince, a to nejen v Hesensku a Bádensku-Württembersku, ale také v Porýní-Falci. Dálková doprava je odkloněna, což způsobuje zpoždění přibližně 30 minut, a některé zastávky byly zrušeny. Nákladní doprava musela být také odkloněna.

Deutsche Bahn řeší více než 1 000 jízd denně s přibližně 150 výlukovými autobusy. Vozidla byla kvůli výluce speciálně zakoupena.

Deutsche Bahn zahájily modernizační práce 15. července 2024, den po ukončení mistrovství Evropy ve fotbale v Německu. Celá trasa má zůstane uzavřena až do změny jízdního řádu 14. prosince 2024.

Veškeré informace o rozsáhlé rekonstrukci je možné nalézt ZDE.

(nik)