INZERCE

Německá železniční infrastruktura je v žalostném stavu," přiznal před pětiměsíční výlukou klíčové trati ředitel železniční dopravní cesty. Foto: Deutsche Bahn

Obří železniční rekonstrukce v Německu, způsobující problémy v cestování, je za půlkou

Renovace klíčové německé železniční tratě, tzv. Riedbahn mezi Frankfurtem a Mannheimem, pokračuje v nastaveném tempu. Podle německého ministra dopravy Volkera Wissinga je již zmodernizována více než polovina trati a má být brzy znovu otevřena.

Spolkový ministr dopravy Volker Wissing (FDP) je spokojen s průběhem renovace železniční trati mezi Frankfurtem a Mannheimem.

„Stavební práce jdou přesně podle plánu,“ řekl Wissing během vládního dotazování ve Spolkovém sněmu. Více než polovina z celkové vzdálenosti 70 kilometrů je již dokončena. Plánem je znovu otevřít trať 14. prosince a dnes můžeme říci, že pokud věci půjdou tak dobře jako nyní, tohoto cíle dosáhneme.“

Riedbahn je prvním z celkem 41 německých vysoce přetížených železničních koridorů, které mají být v příštích letech komplexně zrenovovány a modernizovány. Je to základní kámen pro to, aby v poslední době tolik kritizovaná železniční doprava v Německu byla v budoucnu opět mnohem spolehlivější.

Jedním z hlavních důvodů četných zpoždění, zejména v dálkové dopravě, je zchátralý stav železniční infrastruktury v Německu.

Takovou výluku na železniční trati jako na Riedbahn dosud cestující v Evropě nezažili. Generálně se rekonstruuje traťový svršek, protihlukové stěny a zabezpečovací technika a modernizuje 20 stanic. Koncept je poprvé implementován na celostátní úrovni. Práce mají podle Deutsche Bahn trvat pět měsíců. Celkem 70 kilometrů trati mezi Frankfurtem nad Mohanem a Mannheimem je zcela vyloučeno pro železniční provoz. Úsekem denně projede přes 300 vlaků.

Deutsche Bahn vyčíslila náklady na 1,3 miliardy eur.

Cestující budou čelit výrazným omezením až do poloviny prosince, a to nejen v Hesensku a Bádensku-Württembersku, ale také v Porýní-Falci. Dálková doprava je odkloněna, což způsobuje zpoždění přibližně 30 minut, a některé zastávky byly zrušeny. Nákladní doprava musela být také odkloněna.

Deutsche Bahn řeší více než 1000 jízd denně s přibližně 150 výlukovými autobusy. Vozidla byla kvůli výluce speciálně zakoupena.

Deutsche Bahn zahájily modernizační práce 15. července 2024, den po ukončení mistrovství Evropy ve fotbale v Německu. Celá trasa má zůstat uzavřena až do změny jízdního řádu 14. prosince 2024. Během této výluky by se měla zvolená dopravní koncepce postarat o to, aby se cestující i nadále dostávali bez větších potíží do svých cílových destinací.

Veškeré informace o rozsáhlé rekonstrukci je možné nalézt ZDE.

(nik)