V německých Brémách začala instalace rozsáhlé tramvajové křižovatky, kterou vyrobila prostějovská DT – Výhybkárna a strojírna. Ocelový kolos o hmotnosti 162 tun a ceně bezmála dva miliony eur, zhruba 49 milionů korun, tvoří dvoukolejný čtyřúhelník složený z desítek částí. Unikátní konstrukce vznikala přes půl roku.

Křižovatka, která se nachází mezi ulicemi Bennigsenstrasse a Hastedter Heerstrasse, nahradí současný „triangl“. Jednotlivé části musela prostějovská firma s přesností na milimetry před instalací nejdřív sestavit a svařit v jedné z tuzemských montážních hal. Pak jej jako nadměrný náklad přepravila přímo na místo.

„S Brémami jsme spolupracovali už na několik projektech. V tomto případě se ale jednalo o obrovskou a složitou konstrukci obsahující různé kombinace výměn, výhybek a křižovatek,“ uvedl generální ředitel prostějovské DT – Výhybkárny a strojírny Marek Smolka.

Křižovatka
Pohled na křižovatku zeshora. Foto: DT – Výhybkárna a strojírna

Německo je pro prostějovskou firmu významný trh. Hodnota objednávek od tamních zákazníků letos překračuje 6,8 milionu eur, v přepočtu 166,6 milionu korun. Konkrétně pro Brémy firma letos dodala další dvoukolejný tramvajový triangl v hodnotě téměř 650 tisíc eur, přibližně 15,9 milionu korun. Dodává také do dalších německých měst jako jsou Berlín, Kolín nad Rýnem či Norimberk.

Zacílení na zahraničí

Kromě Německa firma dodává také do Švédska, Itálie, Kanady, Portugalska, Nizozemí a na Slovensko nebo do Brazílie. Pro letošní rok má podle dřívějších informací nasmlouvané kontrakty za 1,5 miliardy korun. Většina jsou právě zahraniční projekty.

V dubnu firma například úspěšně dokončila významnou zakázku dodávky kolejnic pro britského provozovatele železniční infrastruktury Network Rail.

Mohlo by vás zajímat