INZERCE

Optimalizace trati Praha-Smíchov – Černošice. Foto: Ekonomický deník

Obrazem: Z Prahy směr Beroun po stávající opravované trati. Za patnáct let nová trasa s tunelem

Optimalizace trati, mimoúrovňové křížení ve Velké Chuchli a nová stanice Praha-Radotín. Práce na trati za více než 3,6 miliardy korun mají být hotové v červenci příštího roku. Z pražského Smíchova do Berouna se ale v budoucnu pojede po úplně nové trase, jejíž součástí bude i téměř pětadvacet kilometrů dlouhý tunel.

Optimalizace trati se týká kilometru 1,805 až 10,561 ve stávající stopě. Součástí stavby je i mimoúrovňové křížení nadjezdem v Praze-Velké Chuchli. Nadjezd přijde na řadu samostatně v druhé etapě stavby.

Pozor, projíždíte stavbou

Stanice Praha-Radotín dostane úplně nový kabát. Bude zde zřízen nový přístup do podchodu od stávajícího přejezdu Na Betonce.

Optimalizace trati Praha-Smíchov – Černošice. Foto: Ekonomický deník

Blíže ke stávajícímu železničnímu přejezdu pak bude přesunuta zastávka Praha-Velká Chuchle. Nyní se nachází v prostoru vstupu do závodiště.

Optimalizace trati Praha-Smíchov – Černošice. Foto: Ekonomický deník

Vloni na podzim došlo k výstavbě opěr mostu přes Karlickou ulici a protihlukové stěny v Radotíně. Projekt zahrnuje také nové trakční stožáry a přeložky inženýrských sítí.

Optimalizace trati Praha-Smíchov – Černošice. Foto: Ekonomický deník

Náklady na optimalizaci tratě z nádraží Praha-Smíchov do Černošic se vyšplhají na 3,670 miliard korun. Stavba začala v druhé polovině roku 2019, hotovo má být v příštím červenci.

Optimalizace trati Praha-Smíchov – Černošice. Foto: Ekonomický deník

Směr Beroun tunelem

Na konci roku 2035 by se cestující směřující do Berouna mohli svézt po nově zbudované dvojkolejné trati. Do nové trati je zakomponován i zcela nový Tachlovický tunel. Dlouhý má být 24,7 kilometru. Tvořit jej bude dvojice tubusů ražených metodou TBM. Záměr projektu je schválen už od loňského srpna.

Plánovaná nová trasa z Prahy do Berouna. Foto: SŽ

Z tunelu povede odbočka na Branický most směrem na pražskou Krč. Na druhou stranu to pak bude sjezd do berounské stanice, na přímou trasu tunelu má totiž navázat nová vysokorychlostní trať směr Plzeň. Stavět by se mohlo začít na jaře roku 2028. Předpokládané investice zatím dosahují 46,242 miliard korun.

Lucie Přinesdomová